به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۸۱۱۹۲
برنی سندرز با سخنان تکراری. یکی از بازندگان مناظره بود

دومین مناظره انتخاباتی درون حزبی دمکرات‌ها

گروه بین‌الملل: دومین شب از مناظره های انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا برای رقابت با دونالد ترامپ برگزار شد.
هریس، سندرز و بایدن
هریس، سندرز و بایدن
محل برگزاری این مناظره که شبکه ان بی سی میزبان آن بود استودیویی این شبکه در شهر میامی ایالت فلوریدا بود. در مناظره پنجشنبه موضوع بیمه درمانی، مهاجران غیر قانونی و تغییرات اقلیمی از جمله مهم‌ ترین محورهای بحثها بودند. مناظره شب گذشته از آن جهت مهم بود که دو شانس اصلی پیروزی در این انتخابات مقدماتی، جو بایدن و برنی سندرز در آن حضور داشتند. اما برخلاف انتظار ستاره این مناظره فرد دیگری بود. «کمالا هریس»، زن رنگین پوستی که دادستان عمومی در ایالت کالیفرنیا است.

جو بایدن، معاون باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، دوبار در معرض حملات لفظی دو هم حزبی قرار گرفت. اریک سوالول، ۳۸ ساله، در بخشی از مناظره خطاب به بایدن گفت: «شما به درستی ۳۲ سال پیش گفتید که باید مشعل را به دست نسل جدیدتر داد و معتقدم این سخنان شما امروز هم چنان معتبر است.» جوبایدن ۷۶ ساله که برای سومین در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری شرکت می کند، گفت: «من البته همچنان مشعل را در دست دارم.»

اما مهم ترین بخش این مناطره که مورد توجه رسانه های آمریکایی قرارگرفت مربوط به حمله لفظی کمالا هریس، دادستان و نامزد حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا علیه جو بایدن بود. کمالا هریس که در پنجمین دهه زندگی خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می شود جو بایدن را به دلیل همکاری با دو سناتور جمهوریخواه که در سه دهه پیش طرفدار تفکیک نژادی سفیدپوستان بودند محکوم کرد و او را از اعضای موثر تصویب قانونی دانست که در زمان نوجوانی کمالا هریس، به او که رنگین پوست بود اجازه دسترسی راحت به مدارس و دانشگاه های مهم دولتی ایالت کالیفرنیا را نمی داد.
کمالا هریس
کمالا هریس خطاب به جو بایدن گفت: « معتقد نیستم که نژادپرست هستی اما تو به همراه دو سناتور دیگر جمهوریخواه عامل اصلی عدم دسترسی یک دختر نوجوان، که امروز در مقابل شما ایستاده، بودید. این موضوع که بیشتر می گویم شخصی است برایم بسیار آزاردهنده است.» جو بایدن که کمی غافلگیر شده بود گفت: «من هیچگاه از نژادپرست ها تمجید نکرده و با آنها همکاری نداشته ام.» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که مشکل خانم هریس در آن زمان قانون تصویبی کنگره نبوده است و شورای شهری که خانم هریس در آن اقامت داشته این قانون را اجرا کرده است.

حمله به دونالد ترامپ
لحن شرکت کنندگان در مناظره تلویزیونی دوم کاندیداهای حزب دموکرات در قیاس با مناظره گروه نخست شدیدتر بود. حتی انتقاد از دونالد ترامپ نیز در مناظره دوم شدیدتر از مناظره روز چهارشنبه کاندیداهای حزب دموکرات بود. بیشترین میزان انتقاد علیه دونالد ترامپ از سوی برنی سندرز و جو بایدن بیان شد. بایدن در مناظره تلویزیونی گفت: «ترامپ ما را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.» بایدن به توزیع ناعادلانه ثروت و درآمد در آمریکا اشاره کرد و عنوان نمود که ترامپ معتقد است که این بازار بورس وال‌استریت است که آمریکا را ساخته است. در حالی که این مردم آمریکا و اقشار متوسط این جامعه هستند که آمریکا را ساخته‌اند. برنی سندرز نیز دونالد ترامپ را دروغگو و نژادپرست نامید.

برنی سندرز با سخنان تکراری. یکی از بازندگان مناظره تلویزیونی دموکرات‌ها بود
سایت "اشپیگل آنلاین" نیز ضمن پوشش خبری مناظره دوم نامزدهای حزب دموکرات با رجوع به نظرسنجی‌های صورت گرفته پس از این دوئل تلویزیونی، جو بایدن و برنی سندرز را از بازندگان این دور از مناظره تلویزیونی اعلام کرده است. تا کنون بیست و پنج نفر از اعضای حزب دموکرات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ کاندید کرده‌اند. حزب دموکرات در ماه ژوئیه سال آینده نامزد اصلی خود برای شرکت در کارزار انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.