به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۸ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۸۱۲۴۸

کریم باقری: برای قهرمانی می‌جنگیم

گروه ورزشی: کریم باقری این روزها تمرینات پرسپولیس را زیر نظر دارد.
کریم باقری: برای قهرمانی می‌جنگیم
برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود و با این تیم، 4 سال فوق العاده را پشت سر گذاشت. طی 4 فصل اخیر، 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و 3 قهرمانی در سوپرجام به همراه صعود با سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا از جمله دستاوردهای این مربی است ولی در این مسیر، برانکو هرگز تنها نبود. او دستیاران قدرتمندی داشت.از آندره پانادیچ گرفته تا ایگور پانادیچ؛ از سرتن چوک تا مارکو استیلینوویچ اما مهم ترین فرد در این گروه که تغییرات زیادی هم به خود دید، کریم باقری بود. آقاکریم نه تنها کار مربی گری را در پرسپولیس انجام می داد بلکه یک رفیق خوب برای بازیکنان و یک کاپیتان برای تیم به حساب می آمد. او تنها بازمانده از کادرفنی قبلی است ولی هیچ کس روی باقری برای سرمربی گری، حساب باز نمی کند.این چیزی است که خود او در صحبت هایش روی آن تاکید دارد:

*فصل با موفقیت های بزرگی برای پرسپولیس تمام شد. در مورد سالی که گذشت، صحبت می کنید؟
فصل بسیار مهمی برای همه ما بود. پرسپولیس با اینکه پنجره نقل و انتقالاتی نداشت و در ابتدای فصل محروم بودیم اما خیلی خوب شروع کرد. ما در 30 بازی از لیگ، فقط یک شکست داشتیم و در همه بازی ها از تیم مقابل بهتر بودیم. در جام حذفی هم، سخت ترین راه ممکن را داشتیم و با عبور از پدیده و سپاهان که مهم ترین رقبای ما در این فصل بودند و در لیگ، پا به پای پرسپولیس پیش آمدند، به فینال و قهرمانی رسیدیم. همین که هواداران پرسپولیس شاد شدند برای همه ما کافی است.

*فکرش را می کردید برانکو بعد از این فصل طلایی از پرسپولیس جدا شود؟
نه واقعا فکرش را نمی کردم. تصورم این بود که در این تیم می ماند و در لیگ بعدی هم برای موفقیت های بیشتر پیش می رویم اما هر کسی باید به فکر خودش باشد. برانکو اینجا بوده، زحمت کشیده و حالا تصمیم گرفته که برود.

*به نظر شما با جدایی برانکو، پرسپولیس متضرر نمی شود؟
به هر حال باید منتظر یکسری اتفاقات باشیم. وقتی سرمربی یک تیم تغییر می کند، فلسفه و تاکتیک آن هم عوض می شود اما من فکر می کنم پرسپولیس در این فصل هم برای قهرمانی می جنگد. بازیکنان اصلی تیم، حفظ شدند و هواداران هم پشت ما هستند.

*خودتان در پرسپولیس می مانید؟
بله. تا اینجای کار توافق کردیم که بمانم. البته هیچ چیز از آینده نمی دانم ولی تصمیمی که گرفته شده، مبنی بر ادامه فعالیت من است. قرار هم نبود که بروم. تا وقتی مرا بخواهند در پرسپولیس می مانم. ما مذاکراتی هم با آقای عرب داشتیم و ایشان گفتند باید در تیم بمانم.

*نمی توانستید خودتان سرمربی پرسپولیس شوید؟
نه. اولا کسی در این مورد چیزی به من نگفت و در ثانی، از روز اول هم قرار نبود که من جانشین برانکو شوم. ما همکار بودیم و من هم برنامه ای برای سرمربی گری در پرسپولیس ندارم. قطعا مدیران باشگاه فکری به حال آینده تیم می کنند.

*انتخاب بازیکنان را چطور ارزیابی می کنید؟
در این مورد، دوستان خودشان در حال انجام کار هستند و من دخالت نمی کنم. از طرف دیگر، کسی نظر من را هم نخواسته و دلیلی ندارد در این شرایط، حرفی بزنم. البته فعالیت خاصی هم انجام نشده و فقط فرشاد احمدزاده به جمع بازیکنان اضافه شد ولی به طور کلی پرسپولیس نیاز به ترمیم تیم در چند پست دارد که بعد از روشن شدن تکلیف کادرفنی باید به جذب بازیکن بپردازیم.

*عملکرد سایر تیم ها در جذب بازیکن و مربی چگونه است؟
من اخبار تیم خودمان را دنبال می کنم و امیدوارم پرسپولیس موفق باشد. برای همه دوستانم در تیم های دیگر نیز، آرزوی موفقیت دارم.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: کریم باقری