به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۱۸۱۲۶
نمایشگاه امسال با حضور 7100 غرفه​دار از 100 کشور جهان؛

نمایشگاه کتاب فرانکفورت روح تجارت را به اروپا بازگرداند

گروه فرهنگ و ادب:​ نمایشگاه کتاب فرانکفورت در چند روزی که از افتتاح دور جدیدش می‌گذرد، موجب دمیده شدن روح تازه تجارت به سراسر اروپا شده است.
نمایشگاه کتاب فرانکفورت روح تجارت را به اروپا بازگرداند
به گفته ناشران و کارگزاران صنعت نشر که در این رویداد شرکت کرده‌اند، در چند روزی که از افتتاح این نمایشگاه بزرگ کتاب می‌گذرد، می‌توان شاهد دمیده شدن روح تجارت در سراسر اروپا بود. ناشران و متخصصان شرکت کننده در این نمایشگاه می‌گویند در سال‌های اخیر امتیازهای بیشتری در این نمایشگاه از سوی ناشران اسکاندیناویایی و آلمانی خریداری شده و ناشران اروپایی خیلی راحت‌تر از نمایشگاه کتاب لندن به رد و بدل کردن حقوق کتاب در نمایشگاه کتاب آلمان که همچنان در موضوع پرقدرت خود پابرجاست، اقدام می‌کنند. دیوید شلی ناشری از لیتل براون گفت: امسال رمان‌های واقعا خوبی از فرانسه، آلمان و ایتالیا در این نمایشگاه عرضه شد و من فکر می‌کنم ما امسال می‌توانیم شاهد ترجمه آثار بهتری در بریتانیا باشیم.

سوزان بابونو از بخش کتاب بزرگسالان انتشارات سیمون اند شوستر نیز اعتقاد داشت که این نمایشگاه یکی از مشغولترین دوره‌های خود را از نظر فروش امتیاز تجربه کرد و تاکید کرد که استقبال از ناشران اسکاندیناویایی از این نظر بسیار زیاد بود. فلیسیتی بتنت از انتشارات کورتیس براون تاکید داشت که بازار فروش امتیاز کتاب در این نمایشگاه آلمانی سالم‌تر از هر جای دیگر جهان است و آلمان و ایتالیا از نظر فروش امتیاز کتاب‌هایشان سریع تر و موفق تر از دیگر نقاط اروپا عمل می‌کنند.به گفته وی خرید و فروش امتیاز کتاب در بریتانیا اکنون به کندی انجام می‌شود، زیرا مشکلات زیادی با خرده فروشان بازار کتاب این کشور را تهدید می‌کند و به همین دلیل ناشران نمی توانند شاهد فروخته شدن آثار، با کمیت مورد نظر باشند.


این عمل به دلیل رقابت زیاد خرده فروشان در تخفیف دادن به کتاب‌های ارایه شده در بازار بریتانیا سال پیش دامنگیر بازار فروش کتاب در بریتانیا شده است. جیمی بینگ از انتشارت کنونگیت نیز اعتقاد داشت ناشران اکنون خوش‌بینی محتاطانه‌تری دارند و به دلیل کاهش بازار فروش کتاب‌های الکترونیک ناشران محتاطانه‌تر به سراغ این کتاب‌ها می‌روند و همین بازار کتاب‌های چاپی را داغ‌تر کرده است. چارلی ردماین از مسئولان انتشارات‌ هارپر کالینز نیز گفت در این نمایشگاه بر انعقاد «معامله درست با قیمت درست» متمرکز شده‌اند. او گفت این نمایشگاه قدرت خود را همچنان حفظ کرده و پول بیشتری در آن رد و بدل می‌شود.وی افزود: ما به دنبال انتخاب‌های درست با قیمت‌های درست هستیم.

جان ساندرز ـ گریفیث از بخش خارجی انتشارات اختاپوس نیز معتقد بود در این نمایشگاه با اشتیاقی که برای آثار داستانی وجود داشت، در بخش کتاب‌های مصور خبری نبود. او گفت معتقد است، اروپا هنوز در خواب است و وی گمان نمی‌برد که بازار اروپا شاهد رشد فروش در بخش کتاب‌های تصویری در سال پیش روی باشد. نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از دیروز درهایش را به روی عموم علاقه‌مندان به کتاب گشود، در سه روز نخستش میزبان متخصصان حوزه نشر بود. شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امسال شاهد حضور برزیل به عنوان کشور میهمان است و 80 نویسنده برزیلی با ارایه 260 عنوان کتاب تازه در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه امسال با حضور 7100 غرفه دار از 100 کشور جهان، بیش از 3 هزار برنامه را برای شرکت‌کنندگان تدارک دید.
مرجع : مهر