کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقدیر علی مطهری از ابراهیم رئیسی

8 تير 1398 ساعت 16:09

گروه سیاسی: نماینده اصولگرای تهران در مجلس شورای اسلامی از اقدام اخیر رئیس قوه‌قضاییه درباره ۶۳ حساب بانکی این قوه تقدیر کرد.


 علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به توضیحات رئیس قوه قضاییه درباره شفاف‌سازی حساب‌‎های این قوه، گفت: توضیحات رئیس قوهقضاییه مبنی بر اینکه درآمد و هزینه کرد حساب‌های قوهقضاییه در پایان هر سال به اطلاع عموم می‌‎رسد، رویکرد مثبتی است که اخیراً از سوی آقای رئیسی عنوان شد. وی افزود: اساساً سؤال مجلس و محمود صادقی از قوه قضاییه نیز همین مسئله بود که صورت هزینه‌کرد این حساب‌ها و سود ناشی از آن به مجلس اعلام شود که رئیس پیشین قوه قضاییه این سؤال را برنتابید و آن را توهین به خود تلقی و علیه آقای صادقی اعلام جرم کرد. نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: نیت مجلس این بود که هزینه کرد این حسابها شفاف شود و قول رئیس قوه قضاییه برای شفافسازی در این حوزه جای تقدیر دارد.

براساس این گزارش، به تازگی رئیس قوه قضاییه درباره سرنوشت 63 حساب بانکی و اینکه آیا این حساب‌ها تعیین تکلیف شده است یا خیر، گفته بود که"63 حساب عدد درستی نبود که اعلام شد. این حساب‌ها یک امکانی بود تا در جایی که بودجه مصوب مشکلات را حل نمی‌کند برای ارائه خدمات استفاده شود".
رئیسی افزود: به‌دلیل همین ذهنیت‌ها، این حساب‌ها را به 5 حساب تقلیل دادیم و در گام بعدی قصد داریم در پایان هر سال درآمد و هزینه‌های این حساب‌ها را به‌ صورت شفاف به‌ اطلاع عموم مردم برسانیم تا شفافیت ایجاد شود، تاکنون هم این حساب در اختیار رؤسای قوه قضاییه بوده است، البته در گذشته چک‌ها با یک امضا صادر می‌شد، اما از روزی که به قوه قضاییه آمدم، قرار شده چک‌ها با سه امضا وصول شود.


کد مطلب: 181277

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/181277/تقدیر-علی-مطهری-ابراهیم-رئیسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir