به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۱۸۱۳۴
اسرائيل بايد از صحنه روزگار برداشته شود

احمدخاتمی: مرگ‌برآمريکا شعارمقدس است

گروه سياسي: امام جمعه موقت تهران، با انتقاد از کسانی که به گفته وی، تلاش دارند «کم کم نفرت» از آمريکا را از بين ببرند، گفت: «مسئله نامشروع شناختن اسرائيل از اصول انقلاب است و الان هم ما می‌گوييم اسرائيل بايد از صحنه روزگار برداشته شود.»
احمدخاتمی: مرگ‌برآمريکا شعارمقدس است
به گزارش خبرگزاري‌هاي داخلي، سيداحمد خاتمی در مسجد بياق‌خان يزد، اضافه کرد: «اين سخن که بايد شعار مرگ بر اسرائيل تمام شود، سخنی ضد ولايت فقيه است....اگر هم يک روزی مذاکره و رابطه با آمريکا برقرار شود، نفرت ما از کفر و استکبار از بين نمی‌رود، مردم بيدار باشند. کسانی می‌خواهند اين نفرت را کم‌کم از بين ببرند.» وی تصريح کرده است: «شعار مقدس مرگ بر آمريکا چه ضرری برای اين افراد دارد که می‌خواهند آن را حذف کنند، بايد توجه داشت که تحول‌ها از جاهای کوچک شروع می‌شود، مسئله سقوط انقلاب‌ها هم آرام آرام انجام می‌گيرد.»

به نظر مي رسد منظور وي به اظهارات اخير هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت در مورد نظر امام خمينی، برای حذف شعار مرگ بر آمریکا باشد. هاشمي در بخشی از کتاب «صراحت‌نامه» خود گفته است که امام خمينی با حذف شعار مرگ بر آمريکا موافق بود. انتشار اين بخش از کتاب اکبر هاشمی واکنش تند گروه‌های تندور را در پی داشته است.

احمد خاتمی در بخش ديگری از اظهارات خود تصريح کرد: «برخی افراد که اکنون در اطراف دولتمردان جمع شده‌اند، در فتنه ۸۸ دست داشته‌اند و به هر طريق حال يا سياهی لشکر يا معرکه گردان، حضور داشتند و اکنون دولت نبايد از آنها استفاده کنند زيرا معتقديم اين افراد به درد اداره کشور نمی‌خورند.»

احمد خاتمی همچنين به اظهارات رهبري در خصوص «نرمش قهرمانه» نیز اشاره کرده و گفت: در عرصه خارجی هم خط رهبری نرمش قهرمانانه است، يکی از الگوهای نرمش قهرمانانه، صلح حديبيه است. صلح بايد از موضع قدرت تبديل به نرمش قهرمانانه شود نه‌اينکه صلح از موضع ضعف انجام شود، نبايد به‌ گونه‌ای عمل کنيم که بگويند تحريم‌ها تأثير گذاشته که آمدند صلح کنند.

احمد خاتمی موضوع هسته‌ای را فقط يک بهانه برای «دشمنی» با جمهوری اسلامی ايران دانست و گفت: «امروز مشکل آنها موضوع هسته‌ای است، اين موضوع که حل شود، آنها مسئله حقوق بشر را مطرح می‌کنند و می‌گويند هر اختياری که مرد دارد بايد زن هم داشته باشد.»