کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترکیه به مرز سوریه نیروی‌های زرهی اعزام کرد

9 تير 1398 ساعت 18:50

گروه بین‌الملل: ترکیه از اعزام کاروان نفربرهای زرهی جدید ارتش خود به مرز سوریه خبر داد.


خبرگزاری آناتولی ترکیه روز یکشنبه ۳۰ ژوئن (نهم تیر) از اعزام کاروان نفربرهای زرهی ارتش ترکیه خبر داد. اعزام یگان زرهی ترکیه به مرز سوریه به منظور تقویت نیروهای مستقر این کشور در داخل خاک سوریه انجام گرفته است. نقل و انتقالات ارتش ترکیه در مرز سوریه به دنبال حمله ارتش سوریه به برج دیده‌بانی ترکیه در داخل سوریه انجام گرفته است. در این حمله یک سرباز ترک کشته و سه سرباز دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع ترکیه طی اطلاعیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد: «رژیم اسد دهمین پایگاه نظارتی ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه را عمدا با توپ و خمپاره هدف قرار دادند و یک سرباز ترکیه کشته و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند».

ستاد کل ارتش ترکیه هم بعد از این حمله بلافاصله وابسته نظامی سفارت روسیه در آنکارا را احضار کرد و اعلام کرد که مسئول این حملات به شدت مجازات خواهد شد. در این ارتباط سفارت ایالات متحده آمریکا در دمشق هم در پیام توییتری خود کشته شدن سرباز ترکیه در ادلب را تسلیت گفته و "حملات رژیم بشار اسد" را محکوم کرد. در بخشی از پیام آمریکا آمده است بار دیگر حملات نیروهای رژیم اسد و روسیه به مناطق "کاهش تنش" در ادلب که باعث افزایش تنش می‌شود را محکوم می‌کند. نیروهای مسلح ترکیه طبق توافق‌نامه آستانه برای نظارت بر اجرای آتش‌بس در منطقه "کاهش تنش" ادلب ۱۲ پایگاه نظارتی در منطقه ادلب دارد. خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شده که در چند کیلومتری این پایگاه‌ها "عناصر ارتش رژیم بشار اسد و تروریست‌های خارجی تحت حمایت ایران" قرار دارند.
 
رجب طیب اردوغان، در واکنش به حملات ارتش سوریه به سربازان این کشور گفت: «اگر حملات رژیم به برجهای دیدبانی ما در ادلب ادامه یابد، سکوت نکرده و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.» خبرگزاری آناتولی ترکیه قبلا گزارش داده بود که ۲۲ گروه شبه نظامی ایرانی از کشورهای مختلف که تعداد آن به ۱۲۰ هزار نفر می‌رسد در ۲۳۲ منطقه ادلب حضور دارند و از شرق، غرب و جنوب، ادلب را محاصره کرده‌اند. آناتولی ضمن تروریست توصیف کردن گروه‌های مورد حمایت ایران نوشته بود که جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۴ ده‌ها هزار شبه نظامی خارجی از عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان به سوریه اعزام کرده و این گروه‌ها عامل مرگ ده‌ها هزار غیرنظامی سوری، قحطی، گرسنگی و فاجعه انسانی همچنین باعث مهاجرت مردم سوریه شده است.
 


کد مطلب: 181413

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/181413/ترکیه-مرز-سوریه-نیروی-های-زرهی-اعزام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir