به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۰۹ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۱۸۱۴۱۶
/ پایان کار ایران در مرحله گروهی با عنوان دوم

لیگ ملت‌های والیبال؛ آمریکا ۳ ایران صفر

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا شکست خورد تا با عنوان دومی به کارش در این مرحله پایان بدهد و راهی دور نهایی شود.
لیگ ملت‌های والیبال؛ آمریکا ۳  ایران صفر
 تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی دور مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ برابر آمریکا صف آرایی کرد و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. ایران پیش از این صعودش به دور نهایی را قطعی کرده بود.
* ست نخست؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود آمریکا
میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور یاران شروع کننده بازی برای ایگور کولاکوویچ بودند. تیم ملی آمریکا که حتی در این هفته جان اسپرا سرمربی مطرح خود را نیز به همراه ندارد با ترکیب کاملاً جوان در برابر ایران قرار گرفت و بازی از ابتدا پایاپای آغاز شد. نخستین تایم استراحت فنی در حالی با برتری ۸ بر ۷ به سود ایران همراه شد که ایران تیم برتر در حمله و آمریکا تیم برتر در دفاع بود. دومین تایم استراحت فنی نیز در حالی با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود آمریکایی همراه شد که دو تیم برابر پیش رفتند و امتیاز ۱۶ به دلیل برخورد معروف با پوریا یلی و از دست رفتن توپ برای حریف ثبت شد. بازی برابر دو تیم در این ست ادامه یافت اما آمریکا در نهایت ۲۷ بر ۲۵ پیروز شد.
*ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود آمریکا
ایران ابتدا با نتیجه ۲ بر صفر از آمریکا پیش افتاد. ملی پوشان با کاهش درصد اشتباهاتشان با سه اختلاف امتیاز نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ نزد ایگور کولاکوویچ رفتند. آمریکایی ها در ادامه موفق شدند با جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده بازی را در امتیاز ۹ برابر کنند و در ادامه نیز با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ پیش بیافتند تا دومین تایم استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۵ به سودشان پایان یابد. پس از برتری ۱۸ بر ۱۶ آمریکایی ها سرمربی تیم ملی درخواست تایم استراحت داد اما تاثیری نداشت و امتیاز ۱۹ برای حریف به ثبت رسید. با دفاع های خوب مجرد و حمله خوب یلی دو امتیاز متوالی برای ایران به دست آمد. در نهایت این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ بازهم به سود آمریکا تمام شد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۰
در این ست ایگور کولاکوویچ جواد کریمی را جایگزین سعید معروف کرد و نخستین امتیاز در این ست برای ایران ثبت شد. آمریکایی مانند دو ست اول و دوم با دو امتیاز برتری سعی در حفظ اختلاف امتیاز داشتند اما با دفاع قائمی ایران به امتیاز ۶ رسید تا تیم کشورمان با نتیجه ۶ بر ۵ تیم برتر زمین باشد. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود آمریکا به پایان رسید. آمریکا تیم برتر دفاع، حمله، دریافت و سرویس بود. دومین تایم استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۵ یاران ایگور کولاکوویچ همراه شد اما آمریکا با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ کار را به اتمام رساند.
با این نتیجه، سومین شکست ایران در مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها ثبت شد و تیم کشورمان با ۱۲ پیروزی و ۳۶ امتیاز در جایگاه دوم رده بندی پس از تیم برزیل به کار خود پایان داد. ملی پوشان ایران به همراه تیم های برزیل، آمریکا، لهستان، فرانسه و روسیه شش تیم راه یافته به مرحله نهایی مسابقات هستند که از ۱۹ تا ۲۳ به میزبانی شیکاگو با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که تیم‌های ایران، لهستان، برزیل، آمریکا، روسیه و فرانسه در مرحله نهایی حضور خواهند داشت.
تیم‌های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت‌های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۹ هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت‌های والیبال برگزار می‌شود، در حالی تجربه می‌کند که هدایت این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.
ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت‌ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۸و ۲۰۱۷) به میدان رفتند. بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال ۲۰۱۴ بود که ملی پوشان موفق شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت. تیم‌های والیبال برزیل (با ۹ مدال طلا، ۷ نقره، ۴ برنز)، ایتالیا (با ۸ مدال طلا، ۳ نقره، ۴ برنز) و تیم روسیه (با ۳ مدال طلا، ۵ نقره، ۷ برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم‌های لیگ جهانی هستند.