به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۱۸۱۴۴

جهرمی: دلیل فرار خاوری را از اژه ای بپرسید

گروه اقتصادي:​ مدير عامل پيشين بانک صادرات گفت: دلیل فرار خاوری را از اژه ای بپرسید.
جهرمی: دلیل فرار خاوری را از اژه ای بپرسید
محمدجهرمی در مصاحبه با روزنامه اعتماد به پرسش​ها اينگونه پاسخ داد:

این شایبه وجود دارد که شما به دلایل سیاسی از پرونده اختلاس مصون ماندید.

بیش از دو سال است به ناحق آبروی بنده را برده‌اند و از مسوولیت خارج کرده‌اند و چند بار بازجویی شده‌ام. کسی سوء استفاده را کشف نکرد جز خود بانک صادرات. کسی هم برخورد اولیه نداشت جز خود بنده. بعضی‌ها در بانک صادرات عنوان می‌کنند که ‌ای کاش اطلاعات را به قوه قضاییه و وزارت اطلاعات نمی‌دادید. الان هم من بعد از دو سال به این نتیجه رسیده ام که ای کاش اطلاعات را منتشر نمی‌کردم، چون خوب رسیدگی نشد...من خودم به قوه‌قضاییه و وزارت اطلاعات زنگ زدم و گفتم و اینها دستگیر و موضوع را پیگیری کردند. من بعد از اینکه مدارک را به دست آوردم، اعلام کردم که آقای خاوری متهم در مسائل فساد بانکی است. ولی خود من این برخورد را کردم. شما عنوان می‌کنید که من در این پرونده مصون بو‌دم، اما الان می‌بینید که خود دولت دهم و شخص آقای احمدی‌نژاد به خاطر اینکه بنده پرونده را به قوه‌قضاییه دادم، این طرف و آن طرف علیه بنده صحبت کرد. بعد هم چطور من در این پرونده مصون بودم که بیش از 8، 7 بار بازجویی پس دادم. همه زندگی من را مرور کردند. زندگی خانواده و پدر و مادر من را مرور کردند، اما یک ریال نتوانستند پیدا کنند ...


چه شد که شما متوجه این تخلف مالی شدید؟

تقریبا اشتباه خود آقای آریا بود. یعنی اسناد جعلی را با اسناد واقعی اشتباه کرده بود. چون هم اسناد واقعی داشت و هم اسناد جعلی. این موضوع باعث کشف این تخلف مالی شد. اگر این اشتباه صورت نمی‌گرفت، شاید تاکنون هم این سو* استفاده به خاطر تبانی و عدم ثبت در دفاتر بانک صادرات قابل کشف نبود.


شما گفتید که وقتی این موضوع را فهمیدید، اعلام کردید، اما ‌ای کاش که این کار را نمی‌کردید. چرا؟

وقتی خود شما مبارزه با فساد کردید، انتظار ندارید که خود شما را متهم کنند و مجرم شناخته شوید. بله، من اگر هر قصوری داشته باشم، پاسخگو هستم و حاضرم در هر دادگاهی که تشکیل می‌شود، جواب دهم. ولی بیش از دو سال است که آبروی خدمت 33 ساله بنده و تعدادی از کارمندان و مدیران صدیق را برده‌اند و احضار می‌کنند؛ در صورتی که خود من با فساد مبارزه کردم. اگر قرار است نظام و مجموعه کشور مبارزه با فساد انجام دهد، باید کسی که با فساد مبارزه می‌کند را تشویق کنند، نه اینکه با او این‌گونه برخورد شود. اینکه می‌گویم الان به این نتیجه رسیدم که ای کاش این کار را نمی‌کردم، فقط به خاطر این است که احساس می‌کنم در بانک‌ها که مسائل فساد بیشتری وجود دارد، دیگر کسی جرات نمی‌کند مبارزه با فساد داشته باشد.

آقای احمدی‌نژاد مدعی مبارزه با فساد بودند، چطور زمانی که شما این موضوع را افشا کردید، علیه شما صحبت می‌کردند؟

شما مسائلی را که آقای احمدی‌نژاد در دولت و به ویژه روزهای آخر دولت خود انجام داد را ببینید و یک نمونه آن، 16 میلیارد تومان دانشگاه ایرانیان است، مبارزه با فساد ایشان کاملا روشن می‌شود که چگونه بوده است.

از آقای خاوری خبر دارید؟

خیر، از زمانی که ایشان فرار کرده است، دیگر هیچ خبری ندارم.

فکر می‌کنید چه شد که ایشان اینقدر راحت فرار کرد؟
این سوال را از آقای محسنی‌اژه‌یی بپرسید.

اما ایشان خیلی راحت فرار کردند.
نگذاشتند ایشان توسط دادگستری خوزستان دستگیر شوند. اگر دستگیر شده بود، قطعا فردای آن روز به انگلستان نمی‌رفت و فرار نمی‌کرد و امروز روند رسیدگی به پرونده کامل‌تر می‌شد.

مهدی 92
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۰:۰۳
واقعا دل آدم به حال این آقا میسوزد ! (146533)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۱:۲۹
یعنی شما در این 33 سال خدمت انقدر تجربه کسب نکرده بودید که بتوانید آقای احمدی نژاد را بعد از یکی دو سال کار بشناسید و چندین سال وزیر ایشان و بعد مدیرعامل بانک صادرات شدید و با ایشان و گروهشان کار کردید!!!؟ من که این حرف را از شما نمی پذیرم. هرچند قبول دارم احمدی نژاد برای مبارزه با فساد نیامده بود ولی شما هم بخاطر منافع خودتان قبول کردید که با ایشان کار کنید و الان برای خود شیرینی به احمدی نژاد حمله می کنید. (146576)
هرکی
Germany
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۱:۴۱
پول مردم حیف و میل میشه بعد توقع دارن بگیم مرگ بر امریکا (146591)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۲۲
عزیزم... خوب بالاخره سر شما باید به چیزی گرم بشه یا نه؟ D: (146920)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۱:۵۲
ای بابا سرمایه مملکت هر روز داره از این طرف و اون طرف به باد فنا میره این اقا میگه اژه ای ، اژه ای میگه حسنی ، حسنی میگه حسینی .اصلا بیخیال بشید مردم راحتترند. (146601)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۲:۲۹
داماد آقای ناطق نوری ....... !!!!!!!!!! (146623)
وحید
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۵:۴۳
طلا که پاکه چه منتش به خاکه؟
آقای مدیر عامل سابق عزیز اگر شما واقعا به دلیل عذاب وجدان و مسولیت در برابر مردم و پاسخگویی در پیشگاه یزدان این تخلف را افشا کردید نباید الان کوچکترین پیشمانی از اقدامتان داشته باشید چرا که هم در نزد خدا رو سفیدید و هم دعای خیر مردم بدرقه راهتان است. اما در صورتی که تصفیه حساب های درون سازمانی و سهم خواهی های مافیایی و یا حتی لو دادن گروه برای فرار از مجازات باعث شده که این اقدام را بکنید در این صورت حساب کارتان با کرام الکاتبین است زیرا خدا از حق خود بگذرد از حق الناس نمیگذرد.
البته به نظر فرار نکردن شما خود دلیلی بر صداقت شما باشد (146792)
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۶:۰۶
فقط یک بار مدیر عامل بانک ملی برای شرکت در سمینار بانک جهانی بخارج از کشور رفت که انهم زمان خاوری بود با حمایت اقای قدمی از نزدیکان اقای محسنی (146816)