به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۱۸۱۶۴۲

چهره‌های سرشناس در صف متهمان بانک سرمایه

چهره‌های سرشناس در صف متهمان بانک سرمایه
گروه اقتصادی_رسانه ها: روزنامه صبح نو نوشت: برخورد با فساد اقتصادی از اقدامات مهمی است که در ماه‌های اخیر با جدیت بیشتری از سوی قوه‌قضاییه مورد رسیدگی قرار گرفته است. یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های این‌چنینی هم به بانک سرمایه بازمی‌گردد.پرونده این بانک که هم‌اکنون در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته است، بنا بر اعلام دادستان 400 متهم دارد. رقم این پرونده نیز بسیار قابل‌توجه است. حیف و میل 14 هزار میلیارد تومان رقمی است که در دادگاه مطرح شده؛ اما غیر از این، 31 متهم اصلی که در دادگاه‌های پرونده بانک سرمایه حضور دارند، تقریبا همگی دارای ارتباطات گسترده سیاسی و جناحی هستند.آقای هادی‌رضوی یکی از این متهمان است که با توجه به اینکه داماد محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بیشتر از دیگر متهمان مورد توجه قرار گرفته؛ اما در میان متهمان معروف این پرونده می‌توان به آقای محمدعلی هادی‌نجف‌آبادی نیز اشاره کرد.
آقای محمدعلی هادی‌نجف‌آبادی متولد سال 1327 در شهر نجف‌آباد اصفهان است. اگر نام وی را در اینترنت جست‌و‌جو کنید به مشخصاتی چندخطی و البته کامل می‌رسید. محمدعلی هادی‌نجف‌آبادی که از خویشاوندان آیت‌الله منتظری است.

این پیرمرد سیاستمدار حالا در سن 71 سالگی به‌عنوان یکی از متهمان بانک سرمایه در صف ایستاده است تا برایش حکم لازم صادر شود. محمدعلی هادی‌نجف‌‌‌آبادی، عضو هیات‌رییسه بانک سرمایه و یکی از متهمان اختلاس و اخلال در نظم اقتصادی کشور است که در برخی از تصاویر منتشرشده از دادگاه متهمان بانک سرمایه پشت سر هادی رضوی 35 ساله، داماد وزیر فعلی کار نشسته است. وی در یازدهمین جلسه دادگاه‌های بانک سرمایه توضیحاتی را درباره اتهامات خود به دادگاه ارائه کرده است.نماینده دادستان گفته است: مدیران بانک سرمایه، وکیل بانک محسوب می‌شوند اما پیرو تبانی با برخی تسهیلات‌گیرندگان موجب اتلاف وجوه کلان بانک سرمایه شده‌اند و تحت عنوان مجرمانه خیانت در امانت قابل تعقیب کیفری هستند.