به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۱۸۱۶۹۷
جمع‌آوری 105 میلیون دلار کمک

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ رکورد شکست

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ رکورد شکست
گروه بین‌الملل: کمپین دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه اعلام کردند که در یک چهارم دوم سال جاری، موفق به جمع‌آوری 105 میلیون دلار برای تبلیغات انتخاباتی شدند.

این رقم نشان از آن دارد که ترامپ برای اداره کمپین انتخابات و تبلیغات خود، امکاناتی بسیار بیشتر از انتخابات سال 2016 دارد که در آن به پیروزی رسید. این رقم هچنان بیش از چیزی است که کمپین باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، برای انتخابات دومین دوره خود جمع‌آوری کرده بود. بنا بر اعلام رسانه‌ها، کمپین انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه اعلام کردند که 100 میلیون دلار به صورت دستی جمع آوری کردند و بقیه پول را از راه اینترنت به دست آوردند.

از سویی روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که کمپین ترامپ موفق شد 54 میلیون دلار جمع آوری کند و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه 51 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. از این پول‌ها می‌توان در تبلیغات تلویزیونی، الکترونیکی و دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی مرتبط با انتخابات سال 2020 استفاده کرد. ترامپ با پول و تعداد کارمندان کمتری در کمپین انتخاباتی سال 2016 در مقایسه با کمپین رقیبش هیلاری کلینتون، به ریاست‌جمهوری آمریکا رسید. این بار ترامپ ابزاری برای جمع‌آوری پول به سود حزب‌جمهوری‌خواه دارد؛ مساله‌ای که جاذبه‌های شخصی‌اش را در میان هوادارنش بیشتر می‌کند. روند جمع‌آوری پول هم گواهی بر حرفه‌ای بودن کمپین اوست. مسئولان کمپین ترامپ گفتند با بالا رفتن بی سابقه هیجان کمک کنندگان کوچک در سیاست حزب جمهوری‌خواه، 727000 دلار کمک شخصی از راه اینترنت به دست آوردند. آن‌ها افزودند كه موفق شدند بیشترین میزان از کمک‌های زیر 200 دلار را جمع کنند.

گزارش رسمی کمک‌های جمع‌آوری شده توسط کمپین ترامپ در یک چهارم دوم سال جاری، 15 ژوئیه به کمیسیون انتخابات فدرال تقدیم خواهد شد. در سال 2011 و در همیت بازه زمانی، کمپین باراک اوباما 47 میلیون دلار جمع کرد. کمیته ملی حزب دمکرات هم 38 میلیون دلار گرد آورد. اما روزنامه نیویورک تایمز معتقد است این مقایسه صحیح نیست زیرا تغییراتی در قانون انتخابات ایجاد شده که به نامزدها و احزاب اجازه تشکیل کمیته‌های مشترک جمع‌آوری پول و به دست آوردن کمک‌های شخصی را می‌دهد. در عین حال براد بارسکل مدیر کمپین ترامپ گفت که مبلغا 105 میلیون دلار «موفقیتی بزرگ در جمع‌آوری پول» است و «هیچ نامزد دمکراتی نمی‌تواند به این رقم برسد».
برچسب ها: دونالد ترامپ