به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۱۸۱۶۹۸
«باارزش‌ترین» خودروسازان جهان

تویوتا در میان خودروسازان بهترین وضعیت را دارد

گروه اقتصادی: در میان ۱۰۰ برند باارزش جهان، تویوتا در میان خودروسازان بهترین وضعیت را دارد و در میان این ۱۰۰ برند به‌طور کلی در رده ۴۱ جهان قرار دارد.
تویوتا در میان خودروسازان بهترین وضعیت را دارد
«برند زد» معتبرترین رده‌بندی را در زمینه ارزش برند در جهان دارد و بر اساس این رده‌بندی، تویوتا باارزش‌ترین خودروساز جهان است. ارزش برند تویوتا بیش از ۲۹ میلیارد دلار است. یکی از دلایل اینکه تویوتا توانسته در زمینه ارزش برند موفق باشد نوآوری‌های زیاد این شرکت در سال‌های اخیر است. البته در زمینه دوام، کیفیت و تعداد تولید هم تویوتا در سال‌های اخیر همیشه بین سه شرکت نخست بوده است. شرکت تویوتا با ارزش حدود ۳۰ میلیارد دلار با ارزش‌ترین برند صنعت خودروی جهان در سال ۲۰۱۸ بود. در سال ۲۰۱۷ ارزش این برند حدود ۲۸ میلیارد دلار بود. براساس بسیاری از بررسی‌ها، شرکت تویوتا خلاق‌ترین خودروساز جهان است.
 
تویوتا کرولا پر فروش‌ترین خودروی تاریخ تا کنون بوده است. طی چند سال اخیر بزرگ‌ترین ابتکارات در زمینه کاهش مصرف سوخت، توسط شرکت تویوتا معرفی شده‌است. تویوتا تنها شرکتی است که تاکنون جرأت کرده از سوخت هیدروژن در خودروهای سواری به صورت تجاری استفاده کند. پس از تویوتا برند مرسدس بنز باارزش‌ترین برند جهان اتومبیل است. این برند با ارزش ۲۳ میلیارد دلار ۵۴مین برند باارزش جهان است. مرسدس بنز با ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۸۴ میلیون دلار، دومین نشان با ارزش در صنعت خودرو جهان در سال ۲۰۱۸ بود ارزش این نشان در سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۳ میلیارد دلار بوده است.

مرسدس بنز یکی از اصیل‌ترین نشان‌های تجاری صنعت خودروی جهان است. این شرکت از قدیمی‌ترین سازنده‌های موتورهای بنزینی هم هست. هم اکنون مرسدس بنز زیر مجموعه شرکت دایملر آلمان محسوب می‌شود. این برند در کنار آئودی و ب‌ام‌و از پرفروش‌ترین سازندگان خودروهای گران‌قیمت و لوکس در جهان است. پس از مرسدس بنز برند ب‌ام‌و باارزش‌ترین برند در جهان خودرو محسوب می‌شود.ب‌ام‌و با ارزش ۲۳ میلیارد دلاری سومین برند جهان اتومبیل و ۵۵ برند با ارزش جهان است. پر‌فروش‌ترین محصول این شرکت سری ۳ است. ب‌ام‌و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۲۵ مدل خودروی الکتریکی را طراحی و راهی بازار کند.

آدرین ون هویدونک مدیر طراحی ب‌ام‌و به رادیو فردا گفته است «در چند ماه گذشته زبان طراحی ب‌ام‌و را تغییر داده ایم و در این جهت از خطوط تیز بیشتری در طراحی محصولات ب‌ام‌و استفاده کردیم چرا که با تغییرات تکنولوژی فکر می‌کنیم استفاده از این خطوط سبب می‌شود خودروهای ب‌ام‌و لوکس‌تر، قوی‌تر و پیش‌روتر جلوه کنند.» شرکت هوندا چهارمین نشان با ارزش جهان خودرو است. این برند که فروش بالایی در ژاپن و آمریکای شمالی دارد بیش از ۱۱.۵ میلیارد دلار ارزش دارد. این نشان در میان ۱۰۰ نشان با ارزش جهان قرار ندارد. هوندا در کنار تویوتا کم‌خرج‌ترین خودروهای جهان را می‌سازد و در زمینه خودروهای هیبریدی هم پیشتاز است.
 
فورد پنجمین نشان با ارزش دنیای خودرو است این نشان ۱۱.۲ میلیارد دلار ارزش دارد. فورد در سال‌های اخیر در زمینه فروش وانت‌های بزرگ سری اف با موفقیت‌های زیادی روبه‌رو بوده است. فورد اولین شرکتی بود که روش مناسبی را برای تولید انبوه خودرو ابداع کرد و توانست خودرو را به کالایی همه‌گیر در جهان تبدیل کند. نیسان ژاپن با ارزش ۱۰.۵میلیارد دلار ، تسلا با ارزش ۹.۲ میلیارد دلار، آئودی با ارزش ۸.۵ میلیارد دلار، فولکس واگن با ارزش ۶.۷ میلیارد دلار و پورشه با ارزش ۵.۸ میلیارد دلار در مکان‌های ششم تا دهم باارزش‌ترین برند‌های جهان خودرو قرار دارند.