به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۸۱۷۲۱

حسن روحانی، محبوب روزنامه‌های اصولگرا شد

حسن روحانی، محبوب روزنامه‌های اصولگرا شد
گروه سیاسی: سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره برجام و هشدار جدی به سران اروپایی درباره اجرای تعهدات‌شان در قبال توافق هسته‌ای با استقبال بی‌سابقه رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.
 
روحانی ضمن انتقاد از موضع اروپا درباره برجام گفته بود: * ایران در این مدت به هیچ عنوان عجله نکرده است و مردم بدانند که لحظه‌ای در برجام احساسی عمل نکرده و کاملاً براساس منطق و عقل اقدام کرده‌ایم. صبر جمهوری اسلامی ایران به تعبیر برخی از رهبران دنیا صبری راهبردی بوده است و امروز بعد از یکسال کنار گذاشتن برخی تعهدات بازگشت‌پذیر قابل اعتراض نیست. طرف‌های مذاکره‌کننده در برجام خود به تعهداتشان پایبند نیستند، اما نسبت به ایران همواره اعتراض دارند.
* اینستکس تنها ساز و کاری بدون پول است و اینستکسِ توخالی به هیچ دردی نمی‌خورد، اما اگر اینستکس فعال شده و پول فروش نفت ایران به آنها به واسطه آن حاصل شود با وجود ایرادات آن، می‌توان تا حدی آن اقدام را قبول کرد.
روحانی، محبوب روزنامه‌های اصولگرا شد
روزنامه وطن امروز درباره هشدار برجامی رئیس جمهور به سران اروپا با تیتر «روحانی: اینستکس به هیچ دردی نمی‌خورد» نوشت: نزدیک به یک هفته پس از نمایش آغاز به کار محدود سازوکار مالی اروپا (اینستکس)، حسن روحانی در اظهاراتی صریح و انتقادآمیز از اروپا، اقدامات تروئیکای اروپایی حاضر در برجام را به خاطر عدم تمایل و نبود اراده برای اجرای تعهدات‌شان در برجام شماتت کرد.
روحانی، محبوب روزنامه‌های اصولگرا شد
روزنامه فرهیختگان هم با استقبال از مواضع روحانی درباره برجام، سخنان رئیس جمهور را مرزبندی با کاسبان ترس خواند نوشت: صحبت‌های روز گذشته رئیس‌جمهور و تاکیدات او بر ادامه مسیر جدیدی که دولت در مواجهه با برجام برگزیده است فارغ از ابعاد فنی و سیاسی بیرونی، در داخل نیز حامل پیام‌هایی جدی بود.
روحانی، محبوب روزنامه‌های اصولگرا شد
روزنامه خراسان نیز در واکنش به سخنان روحانی در تیتر صفحه خود نوشت: «لحن بی سابقه روحانی علیه اروپا» و ادامه داد: رئیس جمهور در هشداری تند و با لحنی بی سابقه علیه اروپایی ها، اینستکس را «توخالی» دانست و گفت: در صورت تجدید نظر ایران در تعهدات خود مربوط به راکتور اراک این راکتور «به شرایطی که آن ها ادعا می‌کردند خطرناک بوده و می‌تواند پلوتونیوم تولید کند، بازخواهد گشت».
برچسب ها: حسن روحانی