به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۵۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۱۸۱۷۷

کعبی: مرگ بر آمریکا شعار مبنایی ماست

گروه سياسي: عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضرت امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا نبوده‌اند، گفت: اگر بخواهیم بر اساس صحیفه و وصیت‌نامه حضرت امام عمل کنیم، باید بدانیم شعار مرگ بر آمریکا یک موضع اصولی و مبنایی است.
کعبی: مرگ بر آمریکا شعار مبنایی ماست
آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره شعار مرگ بر آمریکا در اندیشه و سیره عملی حضرت امام اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا در واقع مرگ بر ظلم و جنایت، استعمار و استکبار و استبداد بین‌المللی است. آیت‌الله کعبی با بیان اینکه خوی سلطه‌گری و جنگ‌طلبی و جنایت علیه ملت‌های مستضعف در ذات دولت آمریکا است، تصریح کرد: رژیم آمریکا تابع رژیم صهیونیستی است و خوی ظالمانه آن نیز باعث تجلی این شعار شده است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شعار مرگ بر آمریکا را یک شعار اصولی و مبنایی بر ضد استبداد جهانی عنوان کرد و گفت: این شعار در واقع به 60 سال ظلم و جنایت دولت آمریکا اشاره دارد و بر همین اساس مردم در 13 آبان این شعار را رساتر سر خواهند داد.

وی در خصوص برخورد سیاسی با شعار مرگ بر آمریکا از سوی مؤسسه حفظ آثار امام خاطر نشان کرد: هویت انقلاب اسلامی با روحیه استکبارستیزی قرین شده و کسی نمی‌تواند این هویت را از ملت ایران بگیرد. آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه من سراغ ندارم که حضرت امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده باشند، یادآور شد: اگر بخواهیم بر اساس صحیفه و وصیت‌نامه حضرت امام عمل کنیم باید بدانیم که شعار مرگ بر آمریکا یک موضع اصولی و مبنایی است که مورد تأکید امام راحل بوده است و با منظومه فکری و ارزشی ایشان قرابت دارد. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا در واقع تولی و تبری و برائت از مشرکان است.