به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۱۸۱۸۰۵

زمین‌لرزه 7.1 ریشتری کالیفرنیا را لرزاند

گروه جامعه: یک روز بعد از وقوع زمین‌لرزه قدرتمند 6.4 ریشتری، اوایل صبح امروز بار دیگر زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.1 ریشتر جنوب «کالیفرنیا» آمریکا را لرزاند.
زمین‌لرزه 7.1 ریشتری کالیفرنیا را لرزاند
سازمان لرزه‌نگاری اروپا و موسسه زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7.1 ریشتر در جنوب کالیفرنیا خبر داد اما پس از مدت اندکی قدرت این زمین‌لرزه،6.9 ریشتر ثبت شد. شبکه روسی «راشاتودی» در ابتدا گزارش کرد، زمین‌لرزه 7.1 ریشتری اواخر روز جمعه به وقت محلی به وقوع پیوسته است و درست یک روز بعد از وقوع زمین‌لرزه پر قدرت 6.4 ریشتری در این منطقه رخ داده است. شبکه «ای بی سی 7» درباره این زمین‌لرزه گزارش داد، شدت این زمین‌لرزه در ابتدا گرچه 7.1 ریشتر ثبت شده است اما مدت اندکی بعد، قدرت آن به 6.9 ریشتر کاهش یافته است.
 
طبق گزارش راشاتودی، زمین‌لرزه فوق در نزدیکی «ریجکرست» کالیفرنیا در محدوده پارک ملی «دث والی» (دره مرگ) ثبت شده است و لرزش‌هایی در «لس‌آنجلس» و «سن دیه‌گو» نیز احساس شده است. روز گذشته (جمعه) زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.4 ریشتر جنوب کالیفرنیا را لرزاند که بزرگترین زلزه یک دهه اخیر در این منطقه به حساب می آمده است و دو پس لرزه 4 ریشتری نیز بعد از آن به وقوع پیوست. بر اساس این گزارش، زمین‌لرزه جمعه شب، همان مکان روز گذشته را به لرزه درآورد اما قدرت آن از زمین‌لرزه دیروز بیشتر بود و شدت آن از زمین‌لرزه مخرب سال 1994 »نورت‌ریج» ایالت کالیفرنیا بیشتر بوده است. در تاریخ 17 ژانویه 1994، زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.7 ریشتر منطقه نورت‌ریج را لرزاند که در آن بیش از 40 هزار ساختمان آسیب دید و 33 نفر نیز جان خود را از دست دادند و 138 نفر دیگر نیز زخمی و 20 هزار نفر نیز آواره شدند. تاکنون گزارشی از تلفات و میزان خسارات زمین‌لرزه 6.9 ریشتری جنوب کالیفرنیا اعلام نشده است.
مرجع : فارس
برچسب ها: زمین لرزه