به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۱۸۱۸۱۰
توسط اعضای پارلمان اروپا

اعتراض به روند انتخاب مقامات اتحادیه اروپا

اعتراض به روند انتخاب مقامات اتحادیه اروپا
گروه بین‌الملل: نمایندگان پارلمان اروپا در اولین جلسه بحث دوره جدید قانونگذاری به روند معرفی سران آینده اتحادیه اروپا اعتراض کردند.

داچیان چیولوش، رهبر فراکسیون میانه روی نوسازی اروپا در پارلمان گفت: «ما باید روند انتخاب رهبران در اتحادیه اروپا را دموکراتیزه کنیم.» نمایندگان پارلمان اروپا به طور مشخص به اینکه نامزد حزبی که بیشترین آراء را به دست آورده برای ریاست کمیسیون معرفی نشده است معترض هستند. مانفرد وبر، سیاستمدار آلمانی نامزد حزب مردم اروپا برای تصاحب کرسی ریاست کمیسیون بود. این در حالی است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان نامزد این سمت معرفی کردند.

گوتزالس پونز، رهبر فراکسیون حزب مردم اروپا در پارلمان در مورد عدم معرفی نامزد حزبش برای تصاحب سمت ریاست کمیسیون گفت: «ما پیش از این به انتخاب رهبر حزب پیروز به عنوان نامزد ریاست کمیسیون باور داشتیم و هنوز هم باور داریم. اجازه بدهید به شما بگویم که پنج سال آینده نیز به آن باور خواهیم داشت. زیرا ما صندوق های رای را به معاملات پشت درهای بسته ترجیح می دهیم.» ان وایدکومب، نماینده حزب برکسیت در پارلمان اروپا نیز ضمن اعتراض به روند «غیر دموکراتیک» معرفی نامزد ریاست بر کمسیون اروپا گفت: «این همان کاری است که شما اینجا انجام می دهید. ما به همین دلیل [از اتحادیه] خارج می شویم.» او سپس به زبان های مختلف از جمله فرانسه و انگلیسی و آلمانی اعلام کرد که بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج می شود.

دونالد توسک، رئیس کنونی شورای اروپا در واکنش به انتقادات نمایندگان پارلمان اروپا گفت: «مایلم که دو نهاد ما به بهترین شکل ممکن با یکدیگر همکاری کنند در نتیجه من از هرگونه اظهارنظری معذورم.» شارل میشل، نخست وزیر بلژیک به عنوان گزینه مورد نظر برای تصدی سمت ریاست شورای اروپا و جایگزینی دونالد توسک معرفی شده است.