کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

داوطلب کسب نامزدی حزب دموکرات:

انتخابات آمریکا شاید شبیه انتخابات ایران شود!

15 تير 1398 ساعت 10:24


گروه بین‌الملل: ماریان ویلیامسون، یکی از داوطلبان کسب نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری آمریکا گفته است انتخابات این کشور می‌تواند شبیه انتخابات در کشوری مانند ایران شود.

به گزارش بی بی سی، خانم ویلیامسون که نویسنده و فعال اجتماعی است و در نظرسنجی‌ها، رده‌های پایین‌تر را میان سایر کاندیداهای دموکرات دارد در جمع هوادارانش در باره آنچه "توهم انتخاب" در انتخابات آمریکا خوانده سخن گفته و انتقادهایی از رسانه‌ها و نخبگان سیاسی مطرح کرده است. ویلیامسون گفت: "نه تنها آنها (نخبگان و جریان حاکم) به ما می‌گویند در باره چه چیزی باید صحبت کنیم بلکه آنها به ما می‌گویند چه کسی را هم باید انتخاب کنیم. این کار شبیه کشورهایی مانند ایران است، جایی که به هر کسی که بخواهی می‌توانی رای بدهی البته از میان افرادی که می‌گویند می‌توانی به آنها رای بدهی!" او همچنین گفته است کشورش امروزه "وضعیتی مشابه دارد." اما ویلیامسون ساعتی بعد در بیانیه‌ای به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت منظورش "مقایسه مستقیم" آمریکا با ایران نبوده است. ویلیامسون تجربه‌ای در عرصه سیاست ندارد. او نویسنده کتاب‌های پرفروشی است و برای توییت‌هایی که حال و هوای عمدتا معنوی دارند مشهور است.

طبق نظرسنجی‌ها، در میان نامزدهای حزب دموکرات، جو بایدن، معاون باراک اوباما در صدر قرار دارد. برنی سندرز در رده دوم است و کاملا هریس، الیزابت وارن، و پیت بودجج در رده‌های بعدی قرار دارند.


کد مطلب: 181820

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/181820/انتخابات-آمریکا-شاید-شبیه-ایران-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir