به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۱۸۱۸۶

صدا و سیما همچنان در چنبره افراطیون

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت آينده نوشت: در حالی که میزان محبوبیت آیت الله هاشمی و قطعی شدن پیروزی ایشان پس از ثبت نام، باعث شد تا شورای نگهبان در یک بدعت عجیب، تحت فشار افراطیون و امنیتی‌های دولت گذشته، این یار امام امت را برای ریاست جمهوری ردصلاحیت کند، ته مانده های جریان افراطی که ظاهرا هنوز عنان بخش سیاسی صداوسیما را در دست دارند، اکنون که به خاطر رودربایستی نمی توانند به دکتر روحانی هجمه کنند، پشتوانه او، آیت الله هاشمی را هدف قرار داده‌اند.
با وجود رای مردم به نامزد مورد حمایت آیت الله هاشمی، کوبیدن هاشمی، در سیاست بخش سیاسی صداوسیما گنجانده شده و ظواهر امر نیز همین را نشان می دهد.اکنون که صداوسیما بعد از حمایت های بی حساب و کتاب از رئیس جمهور سابق، اندکی جانب احتیاط را نگه داشته و چندان آشکارا نمی تواند به دکتر روحانی هجمه کند، سیاست "کوبیدن هاشمی" را در دستور گذاشته، در حالی که پیامدهای ثبت نام و نتیجه انتخابات اخیر نشان داد 8 سال سیاست تخریب هاشمی نه تنها جایگاه او را تضعیف نکرد، بلکه این یار منحصر به فرد امام و رهبری را در میان برخی مخالفانش در میان مردم تبرئه کرد و جایگاه او را بالاتر برد، تا جایی که نه تنها هاشمی، که فرد مورد حمایت او نیز مورد اعتماد و رای مردم قرار گرفت.

صداوسیما يكشنبه شب به سبک گل کاری هایش در دوران حوادث بعد از انتخابات، یک گزارش قریب ده دقیقه‌ای را علیه آیت الله هاشمی در بخش های مختلف خبری روی آنتن برد و با تحریف سخنان قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام و چینش برخی جملات امام، تلاش کرد هاشمی را به دروغگویی و تحریف نظرات امام متهم کند.اگر ایرانیان در سال 92 نیز بعد از این همه فضای مسموم تهمت و تخریب افراطیون در سالهای اخیر، بار دیگر به هاشمی و یارانش روی آوردند، ناشی از درک آنان از عقلانیت هاشمی و توان او در حل مشکلاتشان بود.با این وصف، اگرچه طرح مجدد خاطره مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا مورد موافقت هاشمی نبود، اما به نظر نمی رسد گزارش صداوسیما، به جز در بخش کمی از مردم، به زیان هاشمی تمام شده باشد؛ چرا که آنان اکثرا صداقت هاشمی را قبلا آزموده اند و اکنون تلاش او و دولت روحانی را برای تعامل با دیگر کشورهای جهان می ستایند.

۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۴۱
اصلا جای نگرانی نیست.صدا و سیما اگر بدتر از این ها را بسازد و نمایش بدهد باز اصلا جای نگرانی نیست.چون در این مملکت حتی در دورافتاده ترین روستاها کسی تلویزیون تماشا نمی کند.و اگر کسی هم تماشا کند می داند که اینها جز مشتی دروغ نیست.ما بی صبرانه منتظریم که دوره عزت ضرغامی تمام شده و مدیران قوی صدا و سیما مانند دکتر علی لاریجانی به صدا و سیما بازگشته و مردم را با تلویزیون آشتی دهند (146930)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۴۹
این گزارش خودشو نقض کرد!؟ (147027)
nima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۵۵
آقای هاشمی جاشون تو قلب ما محفوظه و این بازیها هیچ تغییری تو نظر ملت فهیم ایران(جز عده ای بی انصاف) ایجاد نمیکنه (146939)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۸:۵۶
می گم چطوره سند سه دانگ کشور رو به نام حاجی صادر کنیم تا ایشان با فراغ بال به نوشتن کتاب خاطرات. . . بپردازند.از حق نگذریم حاج اقا بر گردن همه حق دارند. (146942)
Soleimani
Norway
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۰۴
اگر صدا وسيما مى تونست تو افکار عمومى تاثىير بزاز الان جليلي ريس جمهور بود
و اقاى هاشمى محبوب مردم نبود
بهار سيماى ميلى زياد جدى نگير آنچه عيان است چه حاجت به بيان است (146947)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۰:۰۶
خشكم زد ، نه مجرى گفت : اقاى نه گفت : حجت الإسلام نه حاج اقاى، فقط گفت اظهارات هاشمى ! شرم وحيا ندارن ؟ خدا جواب افراطيون رو بده! لطفا (147141)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۱۱
سلام اگرگفتگوباامریکاادامه داشته وبه رابطه منتهی شودمحبوبیت هاشمی بیشترازاین می شود (146951)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۱۱
ترسم نرسي به كعبه اي اعرابي اين ره كه مي روي به تركستان است.(مصداق صدا و سيماي ماست) (146952)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۱۲
صدا وسیما بنه شبه من عینک آفتابی میزنم!شما چی؟ (146954)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۰:۰۳
مابايد برا حمايت از مظلوميت ايت اله هاشمى كه باصبورى ومتانت مثال زدنيشون سر مشق همه ما كوچكترا هستن يه كارى كنيم! بهارجون خبرمون كن (147137)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۱۸
ما که همیشه قبولش داریم و با این تبلیغات چهره ایشان خراب نمی شه و محبوب تر هم می شه. زنده باد هاشمی (146959)
ناشناس
Canada
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۱۸
آقاي هاشمي خاري توي چشم افراطيون است درود بر هاشمي رفسنجاني (146960)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۲۰
دیگه وقتشه که یه تکونی به صدا و سیما بدیم.

بنظرم قبل از مجلس اول نوبت صدا و سیماست که باید توسط نیروهای معتدل فتح شود. (146962)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۳۰
درود بر اعتدال ، ننگ بر تندروی و افراط . امیدوارم روزی برسد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، رقیب سرسختی در درون کشور پیدا کند ، تا دیگر اینگونه ، یکجانبه هر مطلبی مشکوکی را به خورد مخاطبان خود ندهد . (146969)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۱۹:۵۷
چرا آینده گفت ؟؟؟؟؟ هاااا !!!!! پس بهار خودت چی !!!! خودت بنویس دیگه کم مخاطب داری . ما بهاری ها ازت توقع زیادی داریم//// نترس بنویس //// (146989)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۱۲
حالم از صدا سیما بهم میخوره
دیشب یک بحث داغ داشتم با کسی که درجریان اخبار اینترنت و صحبتهای کامل قائم مقام موسسه نبود . کسی که فقط همین صداوسیمای روی اعصاب رو میبینه و متاسفانه باور میکنه
ولی زور اضافه میزنن. (146994)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۲۱
ضرغامی باید برود.... (147002)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۰:۵۰
هستیم با هاشمی تا قیامت (147029)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۲۰
درود بر هاشمی عزیز (147045)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۱:۵۸
بنظرم بعضی برنامه های صداوسیما بیننده قابل توجهی داره مثل برنامه نود ولی تو موضوعات سیاسی و جوسازی علیه هاشمی بیش از ۵ میلیون بیننده نداره که از سالها قبل هم همین اندازه بوده و با این همه هزینه مطمئن هستم بیننده هایش نسبت به قبل افزایش نداشته هرچند ازنظر ما مردم باعث تأسف است اما ازنظربرخی مدیران صداوسیما فرقی به حالشون نداره که چقدر بیننده دارد! انشااله کلید صداوسیما هم پیدا و قفل بی اعتمادی شکسته شود (147073)
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۰۷
هاشمی محبوب (147079)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۴۴
بنظر من قدرت تاثیر رسانه های جدید از قبیل سایتها و فیس بوک و اینا بسیار بالا رفته است بگونه ای که افراط گرایان باهمه امکانات حکومتی رسانه ای را به وحشت و عذاب انداخته است. نمونه ان اظهار ناراحتی ، عصبانیت و نگرانی بسیاری از افراطیون از وازه "افراطیون" طی همین هفته جاری است که به حق برای سنگ اندازان حرکت بزرگ مردم بکار گرفته میشود.
باید این حرکت بزرگ رسانه ای مردمی را ارج نهاد و با همه ی توان به کمک آن همت گماشت . انشا ء الله تعالی (147102)
خشم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۲ ۲۲:۵۱
رئيس صداوسيماهم د عوض شه ويه نفرباخط اعتدال بياد. (147104)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۰:۵۶
هرچي صداوسيمابگه مردم برعكسشودرك ميكنند (147157)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۱:۳۹
صدا و سیما چند سالیست که مخاطبین بسیار کمی دارد

با این کارها همین 4تا دونه مخاطب خودش رو هم از دست میده (147168)
حسین ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۲:۰۳
اگر صداوسیما تاثیر گذار بود امروز این همه مردم در کرمانشاه به استقبال آیت الله هاشمی گرامی نمیامدند (147173)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۷:۵۵
از صدا و سیما جدا به خاطر این سیاست و رفتار تشکر می کنیم چون بیشترین نقش را در محبوبیت هاشمی داشته است ! خیلی ها حاضرند پول بدهند صدا و سیما علیه اشان تبلیغ کند .صدا و سیما مجانی این کار را میکند دستش درد نکند اون چند درصدی هم که هنوز حرفهای صدا و سیما را باور میکنند مهم نیست چون قرار نیست نظرشان تغییری کند (147196)