به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۱۸۱۹۵۱

پست جنجالی علی علیپور و تردید در تمدید قرارداد

پست جنجالی علی علیپور و تردید در تمدید قرارداد
گروه ورزشی: بهترین گلزن پرسپولیس در دوفصل گذشته حالا برسر مبلغ قرارداد و ادامه همکاری با باشگاه اختلاف نظر دارد و این را در مصاحبه ای بعد از تمرین و همچنین پست اینستاگرامی اش اعلام کرد.
به گزارش" ورزش سه" علی علیپور در پرسپولیس پله های ترقی را از یک بازیکن جوان و گمنام تا رسیدن به عنوان آقای گلی مسابقات طی کرد و در دو فصل اخیر تبدیل به مهاجم اول قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد. او در لیگ چهاردهم و در نیم فصل دوم و از هفته هجدهم با نظر حمیددرخشان به پرسپولیس آمد و از هفته  نوزدهم طعم بازی کردن را در این تیم چشید. او در پایان فصل و در سیزده بازی که انجام داد دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند که یکی از آن ها گل سه امتیازی اش در بازی آخر برابر استقلال بود. او در لیگ های پانزدهم و شانزدهم تحت تاثیر حضور مهدی طارمی و دیگر مهاجمان بود اما در لیگ هفدهم و بعد از جدایی طارمی او نقش اول خط حمله پرسپولیس شد و در یک فصل بیشتر از تمام سال های فوتبالش گل زد.
پست جنجالی
علی علیپور روز گذشته و در پایان تمرین پرسپولیس درباره ماجرای ادامه همکاری اش با باشگاه طوری صحبت کرد که مشخص بود نسبت به مبلغ قراردادش اعتراض دارد. او امروز با انتشار پست اینستاگرامی در این ارتباط و تکرار برخی حرف ها بار دیگر نشان داد که به دنبال یک قرارداد مالی بهتر است موضوعی که باید دید چه واکنشی از سوی کالدرون و باشگاه خواهد داشت.
علیپور در پست اینستاگرامی اش نوشت:" نون و نمک شما هوادارا و عزیزا رو خوردم و با کمک و حمایت شما بچه ها و کادر فنی به اینجا رسیدم و همیشه مدیونتونم اگه اینطور که میگم نبود من یکی دو سال پیش با این وضعیتی که داشتم باید میرفتم ولی همیشه موندم و شما عزیزا رو انتخاب کردم چون دست پرورده ی شما پرسپولیسیهای بزرگم. موندم و با کمک بچه ها و کادر و حمایت همیشگی شما کلی افتخار تو این ٥ سال آوردیم . الانم اینو بدونید که شما را انتخاب کردم که به رسم حرفه ای بودن و داشتن قرارداد اومدم سر تمرینات . خودتونم بهتر میدونید همیشه تو ایران بیشترین پول رو بازیکنای خارجی ای گرفتن که با دریافت ٣٠٠ ، ٤٠٠ و یا ٥٠٠ هزار دلار یا یورو حتی یک نیم فصل یا یک فصل هم تو تیم های بزرگ نتونستند دووم بیارن ولی اومدن پولشونو با شکایت از فیفا گرفتنو رفتن."
درباره علیپور گفته می شد او پیشنهاداتی از کشورهای خارجی دارد و حتی می تواند این انتقال باعث درآمدزایی برای باشگاه شود اما بعدها گفته شد که یکی از پیشنهادها که مربوط به تیمی بلژیکی بوده منتفی شده است. از طرف دیگر او به عنوان بهترین گلزن پرسپولیس در دوفصل اخیر و  یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر انتظار دارد که قراردادی در سطح بهترین بازیکن لیگ برتر داشته باشد؟ حالا باشگاه چقدر به او پیشنهاد داده و یا مبلغ پیشنهادی علیپور چقدر است هنوز به طور رسمی اعلام نشده. با این وجود اینکه او به مبلغ بازیکنان خارجی که به ایران می آیند اشاره و آن را با وضعیت بازیکنان ایرانی مقایسه می کند موضوعی است که دیگر بازیکنان نیز در این سال ها به آن پرداخته اند، که نمونه موخرش وریا غفوری مدافع تیم استقلال است که اظهار نظرهای مشابهی با علی علیپور داشت.
مهاجم شماره 70 پرسپولیس در ادامه این پست نوشته است:"سواله برام اصلا به خودم کاری ندارم، چرا هیچ وقت براتون سوال پیش نمیاد که چرا یه بازیکنی که تو تیمهای بزرگ ایرانی بازی میکنه و قهرمانی و افتخار برای باشگاه میاره و مدیون هوادارا و بازیکنا و کادر هستش و تیمش رو هم دوست داره یهو میزاره میره و یه تصمیمی میگیرن که به نفع زندگیشون باشه ، اگه شرایطی که واسه بازیکنای غیر ایرانی به خوبی مهیا میشه واسه بازیکنای ایرانی مهیا بشه چرا بازیکن تو بهترین شرایط و افتخاراتی که میاره تو این ٥ سال باید بزاره بره.  شما خودتون بازیکنایی که مجبور به جدایی شدنو برید ببینید که تو بهترین شرایط که تیم اینهمه افتخار میاره و تیمشم از ته دل دوست داره واسه چی باید بزاره بره فقط هم یک دلیل داره که شرایط خوبی برای بازیکن داخلی فراهم نمیشه دقیقا عین بَرده. "
نکته ای که درباره علیپور بعد از کسب عنوان آقای گلی او وجود داشت این بود که گفته می شد او با قراردادی با مبلغ پایین به پرسپولیس آمده و از همین رو حتی در فصلی که آقای گل شد قراردادش از برخی از بازیکنان کمتر بوده است. این موضوع درباره بازیکنانی چون محمدانصاری هم صدق می کرد و حتی این بازیکن هم کمی درابتدای فصل به همین خاطر دلخوری هایی از باشگاه داشت اما از طرفی هم باید دید اصولا باشگاه ها در چنین مواقعی چه کاری می کنند؟ به نظر در مساله مبلغ قرارداد بین بازیکنی که باشگاه او را در عین جوانی و گمنامی می خرد و آن را تبدیل به آقای گل یا مدافع ملی پوش می کند با بازیکنی که در یک باشگاه دیگر پرورش یافته و ملی پوش شده است تفاوت هایی باشد. این می تواند یکی از دلایلی باشد که بازیکنانی که در یک باشگاه پرورش پیدا کرده و به موفقیت می رسند در خیلی از مواقع تیمشان را ترک می کنند.
مهاجم پرسپولیس معتقد است شرایط خوبی برای بازیکن ایرانی فراهم نشده و باعث جدایی آن ها همین مساله است.  علیپور اما در بخش آخر پستش نوشته است:" منم طی صحبتها و قولهایی که داده شد منتظر روشن شدن داستان میمونم یا.......... بدون هیچ منتی صاف و سادگی منو حداقل تو این ٥ سال از بابت تمدید قرارداد و دریافتهای مالی دیدید خدارو شکر.  هیچوقت مغرور نشدم و نخواهم شد و همیشه شکرگذار تک تک نعمتهایی که خدا بهم داده هستم و خواهم بود چون تو این جایگاه ای (پرسپولیس)که هستیم همه آرزو دارن یه روز لمسش کنن پس مطمعنا قدردان این جایگاهی که خدا بهم داده هستم. تنها کاری که هم از بنده حقیر بر میاد احترام گذاشتن به تک تک شما عزیزاست و فکر نکنم تا حالا غیر از اینم بوده باشه ،خدایا شکرت."
باید دید آقای گل فوتبال ایران در لیگ هفدهم و یکی از مهره کلیدی پرسپولیس در چهار فصل گذشته در ادامه با این باشگاه برسرمسایل مالی به توافق خواهد رسید یا او براساس صحبت هایی که از همان ابتدای فصل می شد ، امسال را در تیمی به غیر از پرسپولیس بازی می کند.
 

پست جنجالی علیپور