به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۸۱۹۷
اصلاح‌طلباني كه افراطيون اصولگرا سنگشان را به سينه مي‌زنند!

جبهه‌ بدلی/تقلبی‌اصلاح‌طلبان تغییرنام بدهد

گروه سياسي: جبهه‌ی اصلاحات، نام جبهه‌ای سیاسی متشکل از 18 گروه و حزب سیاسی اصلاح طلب است که تا اوایل دهه‌ی هشتاد نام آن جبهه‌ی دوم خرداد بود؛ اما از چند ماه پیش کسانی با نامی مشابه تحت عنوان «جبهه‌ی اصلاح‌طلبان» فعالیت می‌کنند، کاری مشابه اجناس و کالاهای تقلبی برندهای معروف.
جبهه‌ بدلی/تقلبی‌اصلاح‌طلبان تغییرنام بدهد
به گزارش انصاف‌نیوز، از زمان تبلیغات رسانه‌ای این گروه تاکنون بسیاری از فعالان سیاسی، رسانه‌ها و مخاطبان آنها در تشخیص مواضع جبهه‌ی اصلی از غیر اصلی دچار مشکل شده و به دفعات آنها را اشتباه گرفته اند. اتفاقی که از ابتدا پیش بینی می‌شد و می‌تواند هدف کسانی باشد که چنین نام مشابهی را انتخاب کرده اند. این گروه دوم حتی برای انتخاب عناوین داخل آن نیز اسامی مشابهی انتخاب کرده اند؛ از جمله «شورای هماهنگی».

در حالی است که چنین مشابه سازی‌هایی معمولا توسط رقبا صورت می‌گیرد، اما اینبار کسانی که اصلاح طلب بوده و یا به اصلاح‌طلبان نزدیک هستند دست به این کار زده اند. تشکیل «انجمن اسلامی دانشجویان مستقل» که با اضافه کردن «مستقل» به عنوان باسابقه‌ی قدیمی‌ترین تشکل دانشجویی، از جمله‌ی بازرترین مشابه سازی‌های نام تشکل‌هایی بود که از طرف رقیب انجمن‌های اسلامی دانشجویان صورت گرفته بود.

تشکیل «جبهه‌ی اصلاح طلبان» همانقدر که از سوی اصلاح‌طلبان مورد تایید نبود، اما از سوی رسانه‌ها و فعالان اصولگرا جدی گرفته شد تا بتوانند آنچه که از اصلاح‌طلبان انتظار دارند را با تشویق این گروه تازه وارد به بیان آن وادارند و در عوض آن به آنها فضای رسانه‌ای و زمینه‌ی ابراز وجود بدهند. برای همین است که کوچکترین اظهارات آنها در صدر اخبار خبرگزاری‌های سیاسی اصولگرا قرار می‌گیرد.

در آخرین اتفاق مربوط به این گروه، محمدجواد حق‌شناس، استاد دانشگاه، عضو حزب اعتماد ملی و مدیر مسوول روزنامه‌ی این حزب، به ریاست و سخنگویی شورای هماهنگی این گروه انتخاب شده؛ انتخابی که به منظور استفاده از شهرت و جایگاه حق شناس و حزب اعتماد ملی به نظر می‌رسد در حالی که این حزب چنین اجازه‌ای به او نداده است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در اين باره گفت: آقای حق‌شناس یا از این گروه خارج شود و یا از حزب اعتماد ملی استعفا بدهد. در غیر این صورت استفاده از عنوان حزبی برای چنین اقداماتی خلاف آیین نامه و مصوبات اعتماد ملی است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر جلسه‌ی این جزب تشکیل نشده که این مورد یا مواردی دیگر مورد بحث قرار بگیرد و تا زمان رفع محدودیت از دبیرکل و تشکیل جلسه‌ی شورای مرکزی، آقای حق‌شناس حق عضویت و یا ریاست در این گروه را ندارد. به آقای حق‌شناس و دیگر اعضای این گروه توصیه می‌شود که نام آن گروه را تغییر بدهند و نامی غیر مشابه استفاده کنند تا از نامی مشابه سوءاستفاده نشود.

مازيار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۰۹:۳۰
اين برخورد درست نيست افرادي مانند كواكبيان و حق شناس اصلاح طلب واقعي هستند نبايد با انان اينطور برخورد كرد (147220)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۰:۳۹
اصلاح طلبان واقعی که قاطبه ملت ایران هستند هرگز گمراه نخواهند شد و راه درست را بلد هستند . اصلاح طلبان واقعی و بزرگان اصلاحات همواره خط و مشی مشخص دارند و گمراه نمی شوند (147242)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۰:۴۳
ببینید دوست عزیز شما اول یک سوزن به خودتان بزنید بعد یک جوالدوز به دیگران! از اینکه شما در تیم جناب کروبی هستید قابل احترامید ولی باید یادتان باشد که منفعت طلبی یکی از آفات اصلاح طلبی است کما آنکه آنها که در زندان هستند از منافع خود گذشتند مگر نمی توانستند حداقل سکوت کنند. آنها از منافع خودشان عبور کردند و ایستادند. حالا افرادی مثل شجاعپوریان که زیر علم اصلاح طلبی قرار گرفته تئوری می دهد که هر کس مقاله بنویسد در وصف اصلاح طلبی او اصلاح طلب است خوب وقتی خط و نشان فردی که نماینده اصلاح طلبی است این باشد مدیران مطبوعاتی احمدی نژاد هم! در وصف اصلاح طلبی می نویسند. به نظر من افراد با مواضع شفاف مثل علی مطهری از بسیاری از این سیاسی کاران باصطلاح اصلاح طلب که در سال 80 جامعه را به آنجا رساندند ولی منافع پشت پرده خود را حفظ کردند، اصلاح طلبتر هستند.
من تعبیر حجاریان را از اصلاح طلبی اینجا تایید می کنم و تاکید می کنم که در سال 80 اصلاحطلبی مرد به این معنا که اصلاح طلبی توسط رقیب کشته نشد، بلکه مرد. حال که دوباره به یمن خواست جامعه نفسی در کالبد اون دمیده شده بهتر است از سیاسی کاری های موجود که خیلی ها در جهت منافع شخصی آنهاست جلوگیری شود.
یکی از مختصات شخصیتی جناب کروبی شفافیت در تعیین مولضع او بود و اصلا دلیل شکل گیری اعتماد ملی تعریف مرزهای مشخص از نظر مواضع بود. (147244)
م.الف.عدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۱:۰۱
با تغییر نام این گروه موافقم ولی با ردشان نه! (147252)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۱:۱۸
تفرقه رو شروع نکنید (147264)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۲:۲۷
از نظر ما مردم فقط هرکس را آقای خاتمی تایید کنند به عنوان اصلاح طلب قبول داریم (147305)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۳:۲۶
سلام: پيشنهاد مي گردد اين گروه "جبهه اصلاح طلبان 2"نام بگيرند:
مزايا:
1-محدوديتي ازبابت ايجاد جبهه نخواهيم داشت(1و2و3و...)
2- جذب رابيشتر ودفع را كمتر مي كند.
3-اختلاف هارا به حداقل مي رساند.
4- ... (147361)