به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۱۸۱۹۸۲
در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا برای چهارمین بار

جشن در آمریكا درپی قهرمانی جام جهانی زنان

گروه ورزشی: جام جهانی ۲۰۱۹ زنان پس از یک‌ماه با قهرمانی آمریکا، نایب قهرمانی هلند و سومی سوئد به پایان رسید، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با پیروزی ۲ بر صفر در برابر ملی‌پوشان هلند برای چهارمین بار قهرمان جام جهانی زنان شد.
جشن در آمریكا درپی قهرمانی جام جهانی زنان
نیمه نخست دیدار فینال با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. سپس در نیمه دوم، ملی‌پوشان آمریکا با افزایش فشار بر تیم حریف، در دقیقه ۶۱ صاحب یک ضربه پنالتی شدند. گفتنی است که داور دیدار فینال با استفاده از ویدئوی چک در پی خطا بر روی الکس مورگان، یک ضربه پنالتی را به سود آمریکا تصمیم گرفت. مگان رپینو با به ثمر رساندن این پنالتی، تیم ملی آمریکا را یک بر صفر پیش انداخت.  فقط ۸ دقیقه بعد از این گل، رز لاول گل دوم ملی‌پوشان آمریکا را به ثمر رساند و این نتیجه تا پایان بازی حفظ شد.
آمریکا باز هم موقعیت‌های گلزنی خلق کرد اما بی‌دقتی در ضربات آخر باعث شد تا توپ‌ها وارد دروازه نشوند. تلاش هلند هم برای جبران نتیجه بی‌ثمر ماند و آمریکا با حساب دو بر صفر قهرمان شد و هلند به نایب قهرمانی رضایت داد. فوتبال زنان آمریكا، كه بر خلاف مردان این كشور در جهان حرف اول را می‌زند، با پیروزی در این دیدار از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند و برای چهارمین بار جام قهرمانی را به خانه بردند. آن‌ها پیش از این در سال‌های ۱۹۹۱، ۱۹۹۹ و ۲۰۱۵ جام قهرمانی را بالای سر برده بودند.


جشن در آمریكا
در پی قهرمانی تیم فوتبال زنان آمریکا در جام جهانی، هشتگ های #USWNT (مخفف تیم فوتبال زنان آمریکا) و OneNationOneTeam# (یک ملت، یک تیم) در توئیتر کاربران در آمریکا داغ شد.
چهره های مشهور از صنعت سرگرمی گرفته تا دنیای سیاست، به پیروزی تیم آمریکا در جام جهانی فوتبال زنان واکنش نشان دادند. دونالد ترامپ و همسرش ملانیا در توییتر و اینستاگرام این پیروزی را تبریک گفتند. ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در استوری اینستاگرام خود این پیروزی را به تیم ملی زنان آمریکا تبریک گفت. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا از اعضای تیم برای اینکه همواره خود و دیگران را به چالش می گیرند تا عملکرد بهتری ارائه دهند تجلیل کرد. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا در توییتی بازی تیم را ستود و گفت «ممنون از اینکه مثل یک دختر بازی کردید»

دستمزد برابر زنان و مردان فوتبالیست بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت
بسیاری، به تساوی دستمزد میان زنان و مردان فوتبالیست اشاره کردند از جمله چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا که پرسید « آیا هم اکنون میتوان در مورد تساوی دستمزد صحبت کرد؟» از دنیای ورزش، «بیلی جین کینگ» اسطوره تنیس که ۳۹ عنوان «گرند اسلم» دارد نیز به همین مسأله اشاره کرد و گفت این ورزشکاران بیش از هر تیم دیگری در تاریخ توجه، حمایت و غرور را برای ورزش زنان به ارمغان آورده اند. خیلی وقت پیش باید دستمزدی که لایقش هستند را دریافت می کردند.
واکنش ها در دنیای ورزش
تیم ها و گروه های ورزشی بزرگ آمریکا از جمله تیم بسکتبال «شیکاگو بولز»، اتحادیه ملی بسکتبال زنان آمریکا و تیم فوتبال آمریکایی «نیوانگلند پتریوس» نیز این موفقیت را به تیم فوتبال زنان آمریکا تبریک گفته اند.
همچنین شرکت ارائه محصولات ورزشی «نایکی» با هشتگ مخصوص خود #Justdoit در توییتر نوشت «برد یک تیم، برد همه است. پیروزی زمانی است که همه ما برنده شویم. تنها تا زمانی که به آن نرسیده ای به نظر دور از ذهن می آید.
واکنش چهره های مشهور ؛ از الن دی جنرس تا اسکات کلی فضانورد
از دنیای سرگرمی، الن دی جنرس، چهره مشهور تلویزیونی در توییتی گفت: «این زنان بهترین نماینده کشور ما هستند» و آنها را به برنامه پربیننده خود دعوت کرد. سارا جسیکا پارکر، بازیگر آمریکایی که او را با نقشش در سریال «سکس و شهر» می شناسند نیز اعضای تیم را به خانه اش دعوت کرد. اسکات کلی، فضانورد آمریکایی نیز در توییتی گفت از اینکه این بار از کره زمین شاهد موفقیت تیم بوده است، خوشحال است. کلی در توئیتش نوشته است «موفقیت شما نشانگر بینشی درست، مدیریتی قوی، انگیزه ای بالا و کار گروهی است که به رویاها جامه عمل می پوشاند.»