به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۱۸۲۰۰۳

‏وزیر ارتباطات از طراحی اندروید ایرانی خبر داد

گروه فناوری: مدتها قبل طراحی و توسعه اندروید ایرانی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت و با تحریم گوگل علیه کاربران ایرانی مدتی قبل این مساله کمی داغ‌تر شد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب (یکشنبه) از طراحی این سیستم عامل توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف خبر داد.
‏وزیر ارتباطات از طراحی اندروید ایرانی خبر داد
محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر خود با کنایه به تحریم کاربران ایرانی از سوی گوگل نوشت: «سال‌ها قبل، در محله مان، کاسبی بود که تنها بقالی محل بود، روزهایی بی‌دلیل لجش می‌گرفت و همسایه‌ها را در فهرست سیاه فروش می‌گذاشت، بالاخره همسایه دیگری هم یک مغازه زد و فهرست سیاه‌، عملاً پَر! بنده خدا، دیگه هر وقت لجش می‌گرفت، با پسرش دعوا می‌کرد.»در ویدئویی که وزیر ارتباطات منتشر کرد، آمده است: گوگل امکان حذف سیستم عامل تولید داخل را ندارد. برای اطمینان بیشتر کاربران، یک گوشی توسط شرکت جی ال ایکس تولید شده که این سیستم عامل را پشتیبانی می‌کند و این اطمینان را به کاربران ایرانی می‌دهد که اپلیکیشن های مربوط به کسب و کارهای خود را بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا در بستری امن منتشر کنند.

حمید فتاحی مدیرعامل شرکت زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات نیز امشب در توئیتر خود نوشت: ‏با این روش محدودیتی برای نصب برنامه‌های خارجی ایجاد نمی‌شود، بلکه افزونه‌ای برای حمایت از کسب و کارهای داخلی ایجاد شده که دیگر با یکجانبه‌گرایی برخی، قابل حذف نخواهند بود.پیشتر وزیر ارتباطات در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها اعلام کرده بود: گزارش سازمان فناوری اطلاعات حاکی است که حذف برنامه‌های ایرانی در سیستم عامل اندروید تنها محدود به پوسته‌های پیام‌رسان تلگرام نبوده بلکه برخی برنامه‌های کسب و کارهای ایرانی را نیز در برگرفته است.تروریسم اقتصادی آمریکا در حال تسری به اقتصاد فضای مجازی است. پیشتر اپل نیز اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه اپ‌استور حذف کرده بود.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: وزیر ارتباطات