به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۸۲۰۴۸

سریال‌های خارجی بدون مجوز دردسرساز می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: مرتضی شایسته می‌گوید: پخش سریال‌های خارجی بدون کسب اجازه و مجوز از سازندگان آنها احتمال دارد که بهانه دست آنها داده و موجب توقیف اموال ایران در خارج از کشور شود.
سریال‌های خارجی بدون مجوز دردسرساز می‌شود
مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران) گفت: یکی از بحث‌هایی که این هفته در هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران مورد بحث قرار گرفت موضوع نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون کسب اجازه از سازندگان آنها بود.شایسته گفت: متاسفانه اخیرا شبکه‌های V.O.D ایرانی دست به تخلف‌های آشکار می‌زنند. این تخلفات نه تنها خلاف قانون است بلکه باعث ضرر و زیان هنگفت به بیت‌المال نیز خواهد شد چراکه باتوجه به بلوکه بودن دارایی‌های ایران در صورت تایید مراجع قضایی بین‌المللی، این وجوه به نفع شاکی خارجی می‌تواند ضبط شود.سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران افزود: این موسسات هیچکدام برای نمایش فیلم‌ها یا سریال‌های خارجی از وزارت فرهنگ و ارشاد ایران مجوز و پروانه نمایش دریافت نمی‌کنند.وی افزود: هیات مدیره انجمن اعتقاد دارد چنین روش‌هایی باعث هرج و مرج در زمینه حرفه سینما و تولید سریال خواهد شد و عملا به سینمای ایران از طریق رقابت غیرمشروع لطمه جدی وارد خواهد ساخت. همچنین موسسات "ویدئو- رسانه" به تدریج از میدان خارج خواهند شد.

شایسته ادامه داد: موضوع دیگر بحث جلسه این هفته هیات مدیره انجمن، مالیات بر ارزش افزوده بود. به خصوص که از یکسو آقای مسیحی (مدیر سازمان مالیات بر ارزش افزوده) طی نامه‌ای اعلام کرده است که از اشخاص حقیقی، سالن‌های سینما نباید مالیات بر ارزش افزوده کسر نمایند ولی بخشی از بهای بلیت یعنی 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به بلیت اضافه شده و از همه مهمتر اینکه به شرکت‌های پخش در مورد کسر مالیات بر ارزش افزوده از تهیه‌کنندگان فشارهای مضاعف وارد شده است. در شکل فعلی تهیه‌کنندگان دوباره مالیات بر ارزش افزوده می‌پردازند.وی افزود: هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از ریاست جمهوری و نمایندگان محترم مجلس انتظار دارد که به نفع تماشاگران مالیات بر ارزش افزوده حذف شود و کالای فرهنگی مثل کتاب و فیلم و تئاتر شامل این مالیات نگردد. بخصوص که این برای دولت، رقمی قابل توجه نیز نیست.شایسته افزود: موضوع چندگانگی فروش بلیت در بعضی از پردیس‌های تهران و شهرستان‌ها نیز مورد بحث هیات مدیره قرار گرفت و در این زمینه مقرر شد از شورایعالی خواسته شود که اقداماتی صورت بگیرد که بهای بلیت در سالن‌ها (به جز سه‌شنبه‌ها) ثابت باشد و مردم و صاحبان فیلم دچارتشتت و سرگردانی نشوند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: سریال