به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۱۸۲۰۵
درخواست اوباما از کنگره آمريکا؛

باتحریم‌جديد،مذاکرات​ایران​و1+5را مختل نکنید

گروه سياسي:​ دولت اوباما از کنگره خواسته است که زمانی را به دیپلمات‌های این کشور برای مذاکرات در قالب 1+5 با ایران بدهد.
باتحریم‌جديد،مذاکرات​ایران​و1+5را مختل نکنید
به گزارش شبکه‌ خبری سی‌بی‌اس آمریکا، دولت اوباما از کنگره درخواست کرد با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مذاکرات ایران و 1+5 را مختل نکنند. قانون‌گذاران تهدید کرده بودند که به هنگام برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند. مذاکرات ایران و 1+5 روز سه شنبه و چهارشنبه به مدت دو روز در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه روز جمعه نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور نوشتند و در این نامه اعلام کردند که گزینه‌ی نظامی همچنان به عنوان یک گزینه‌ی محتمل باید باقی مانده و فشارها از طریق تحریم‌های اقتصادی افزایش یابد در صورتی که ایران پیشنهادی شفاف و قابل سنجشی روز سه شنبه در مذاکرات با 1+5 ارائه کند. یکی از نویسندگان این نامه رابرت منندز، رئیس شورای کمیته روابط خارجی آمریکا است.

وندی شرمن یکی از اعضای هیات آمریکا در مذاکرات 1+5 با ایران سوم اکتبر در جلسه‌ای با اعضای کمیته‌ روابط خارجه‌ آ‌مریکا خواسته بود که فرصتی به مذاکرات ایران و 1+5 داده و از تحریم‌های جدید خودداری کند .
مرجع : ايسنا

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۲:۳۶
اینروزا.چقدرم نماینده های کنگره امریکا واسه حرفای اوباما ارزش قائلن نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (147318)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۲۳:۰۷
نه که نماينده هاي ما براس سخناي دکتر روحاني احترام قائلن (147764)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۲:۵۲
زور نزن . ما نمایند گان کنگره و سنا انقدر کارشکنی می کنیم تا دوره تو تموم بشه بعد خودمون با برادرای ایرانی مذاکره می کنیم. مگه ما از مجلس ایران کمتریم !!! (147326)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۳:۱۳
سياست چماق و هويج آمريكاست (147346)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۳:۳۳
ذوق زده ها تحویل بگیرن (147371)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۴:۴۸
نماینده های آمریکا هم مثل نماینده های مجلس ایران حرف خوش حالیشون نمیشه (147420)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۱۹:۵۵
ولی خداییش تندروها در ایران باید قدر این برادر حسین اوباما را بدانند به نظر می رسد دارند ناشکری می کنند فرض کنید مک کین رئیس جمهور امریکا بود (147605)
۱۳۹۲/۰۷/۲۳ ۲۳:۰۷
حالا این افراطیون بشینند و از کارها ی ظریف و نرمشهای روحانی انتقاد کنند تااین اندازه تحریم کمردولت و ملت راشکسته اگر بیشتر بشه کی میتونه ادعا کنه اب از اب تکون نمیخوره (147766)