کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست اوباما از کنگره آمريکا؛

باتحریم‌جديد،مذاکرات​ایران​و1+5را مختل نکنید

ايسنا , 23 مهر 1392 ساعت 12:22

گروه سياسي:​ دولت اوباما از کنگره خواسته است که زمانی را به دیپلمات‌های این کشور برای مذاکرات در قالب 1+5 با ایران بدهد.


به گزارش شبکه‌ خبری سی‌بی‌اس آمریکا، دولت اوباما از کنگره درخواست کرد با تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران مذاکرات ایران و 1+5 را مختل نکنند. قانون‌گذاران تهدید کرده بودند که به هنگام برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کنند. مذاکرات ایران و 1+5 روز سه شنبه و چهارشنبه به مدت دو روز در ژنو سوئیس برگزار می‌شود. گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه روز جمعه نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور نوشتند و در این نامه اعلام کردند که گزینه‌ی نظامی همچنان به عنوان یک گزینه‌ی محتمل باید باقی مانده و فشارها از طریق تحریم‌های اقتصادی افزایش یابد در صورتی که ایران پیشنهادی شفاف و قابل سنجشی روز سه شنبه در مذاکرات با 1+5 ارائه کند. یکی از نویسندگان این نامه رابرت منندز، رئیس شورای کمیته روابط خارجی آمریکا است.

وندی شرمن یکی از اعضای هیات آمریکا در مذاکرات 1+5 با ایران سوم اکتبر در جلسه‌ای با اعضای کمیته‌ روابط خارجه‌ آ‌مریکا خواسته بود که فرصتی به مذاکرات ایران و 1+5 داده و از تحریم‌های جدید خودداری کند .


کد مطلب: 18205

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/18205/باتحریم-جديد-مذاکرات-ایران-و1-5را-مختل-نکنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir