به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۱۸۲۰۹۴

پنس: دیگر پولی به روحانیون ایران نمی‌رسد تا ...

گروه بین‌الملل: معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» با شرح تلاش‌های دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: دیگر پولی به روحانیون در ایران نمی‌رسد تا حامی تروریسم باشند!
پنس: دیگر پولی به روحانیون ایران نمی‌رسد تا ...
مایک پنس، در این کنفرانس که در واشنگتن برگزار شد، گفت: حکومت ایران نباید خودداری آمریکا را با کمبود راه حل، اشتباه بگیرد. ما به مقابله با رفتارهای متخاصمانه آنها ادامه می‌دهیم، فشارها را هم افزایش می‌دهیم و تحت راهبردهای پرزیدنت ترامپ، ایران هیچ‌گاه اجازه دسترسی به بمب اتمی نخواهد داشت.  ایالات متحده دنبال جنگ با ایران نیست. مایل به گفت‌وگو هستیم، اما آمریکا عقب نخواهد نشست. پنس افزود: دیگر پول نقدی برای روحانیون در ایران در کار نیست. من پیشتر در کنگره و در کمیته روابط خارجی بودم. یک کمیته دو حزبی داشتیم که تحریم‌هایی علیه ایران آوردیم و فشار خیلی زیادی وارد کردیم. ولی توافق اتمی ۲۰۱۵، این فشارها را کنار گذاشت. دولت قبلی آمریکا می‌گفت این توافق جلوی فعالیت اتمی ایران را گرفته ولی مشخص شد فقط ۱۰ سال آن را عقب انداخته است. او افزود: پرزیدنت همه تحریم‌ها را بازگرداند و ما کمپین فشار خداکثری را راه انداختیم. توانایی رژیم در تامین بودجه برای فعالیت‌های متخاصم کم شده است. ما مسیر تامین اعتبار مالی تروریست‌ها از سوی ایران را قطع کردیم.

به گفته وی، حکومت ایران دو راه دارد: یا غمخوار مردم خود باشد یا همچنان به تامین اعتبار مالی تروریست‌ها ادامه بدهد. پنس مدعی شد که رژیم ایران همچنان به اقدامات شرورانه‌اش ادامه می‌دهد؛ به نفتکش‌ها حمله می‌کند، پهپاد آمریکایی را سرنگون می‌کند... اما جمهوری اسلامی خویشتنداری آمریکا را به اشتباه به بی‌عملی تعبیر نکند.  معاون رئیس‌جمهور آمریکا افزود: تحت رهبری ترامپ، آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. وی ادامه داد: فشار ما بر جمهوری اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد. ترامپ به یک صلح پایدار برای اسرائیل و فلسطینیان متعهد است اما برای رسیدن به یک صلح پایدار با گروه تروریستی حماس هرگز وارد مذاکره نمی‌شویم.
 
برچسب ها: مایک پنس