کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خرید پیتزا فقط غیرنقدی

ایسنا , 19 تير 1398 ساعت 13:51

گروه علمی: "دومینوز" که یکی از مشهورترین برندهای پیتزا در سراسر دنیاست، مغازه‌هایی را به شکل آزمایشی در پنج نقطه از استرالیا راه‌اندازی کرده است که پرداخت مبلغ سفارش در آنها تنها با پرداخت اینترنتی ممکن است و پرداخت با پول نقد یا از طریق دستگاه پوز امکان‌پذیر نیست.


"دومینوز"(Domino's) در تازه‌ترین حرکت خود اقدام به راه‌اندازی شعبه‌های پرداخت غیرنقدی در پنج نقطه از استرالیا کرده است که مشتریان چه در صورت خرید حضوری و چه غیرحضوری ملزم به پرداخت غیر نقدی خواهند بود و حتی امکان استفاده از دستگاه پوز نیز وجود ندارد.مشتریان تنها می‌توانند مبلغ قابل پرداخت سفارش خود را از طریق سرویس‌های پرداخت آنلاین بپردازند."نیک نایت" مدیر بخش استرالیا و نیوزیلند شرکت دومینوز ادعا کرد که این کار موجب عدم طولانی شدن صف در شعبه‌ها می‌شود و همچنین زمان تحویل سفارشات را کاهش می‌دهد.هرچند که ممکن است پرداخت اینترنتی نیز توسط مشتریان با مشکل روبرو شود."نایت" همچنین ادعا کرد که این حرکت به محافظت از کارکنان نیز کمک می‌کند، چرا که رانندگان تحویل و کارمندان شعبات دیگر پول نقدی همراه ندارند تا مورد سرقت قرار بگیرند.استرالیا یک منطقه جذاب برای آزمایش پرداخت‌های الکترونیکی است، زیرا یک مطالعه در سال گذشته که توسط اداره مالیات استرالیا انجام شد، نشان داد تنها یک پنجم از شهروندان استرالیایی زمانی که چیزی را خریداری می‌کنند از پول نقد استفاده می‌کنند.

البته همین تعداد نیز بیشتر بخاطر تخفیف گرفتن از پول نقد استفاده می‌کنند.استرالیایی‌ها طبق قانونی که از همین ماه اجرایی شد دیگر نمی‌توانند بیش از ۱۵ هزار دلار کارت بکشند.البته دومینوز آگاه است که برخی از مردم به دلایل راحتی یا نگرانی‌های امنیتی همچنان ترجیح می‌دهند با پول نقد پرداخت داشته باشند. به همین دلیل فعلاً قصد ندارد این روش پرداخت را در همه شعبات خود الزامی کند.در حالی که فروشگاه‌های غیر نقدی در استرالیا قانونی هستند، سایر نقاط جهان از آنها کمتر استقبال می‌کنند. ایالات متحده، به عنوان مثال ایالات فیلادلفیا و نیوجرسی فروشگاه‌های غیر نقدی را ممنوع کرده‌اند و برخی از حوزه‌های قضائی مانند سان‌فرانسیسکو نیز ممنوعیت مشابهی دارند. حتی فروشگاه‌های آمازون موسوم به "آمازون گو" که بر پایه پرداخت غیر نقدی طراحی شده‌اند، در این مناطق پرداخت نقدی را قبول می‌کنند.فروشگاه‌های غیر نقدی می‌توانند برای افرادی که حساب بانکی ندارند یا کسانی که قادر به استفاده از کارت‌های اعتباری نیستند، مشکل‌ساز باشند.

با این حال، "دومینوز" مدت‌هاست که روش‌های گوناگون سفارش و تحویل را مورد آزمایش قرار می‌دهد. مثلاً چندی پیش امکان سفارش پیتزا در حال رانندگی و با نمایشگر لمسی خودرو را ممکن کرد تا راننده در مسیر بازگشت به خانه پیتزا سفارش دهد و همزمان با پیتزای خود به خانه برسد.دومینوز روش تحویل پیتزا با پهپاد و خودروهای خودران را نیز امتحان کرده است.در هر صورت روش پرداخت غیر نقدی و اینترنتی یک گام منطقی برای این شرکت به نظر می‌رسد.


کد مطلب: 182276

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182276/خرید-پیتزا-فقط-غیرنقدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir