کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بورس بر خلاف بازار ارز پیش رفت

ایسنا , 19 تير 1398 ساعت 15:25

گروه اقتصادی: امروز بر خلاف آنچه در بازار ارز اتفاق افتاد و قیمت‌ها کاهشی بود، فعالان بازار سرمایه شاهد استمرار رشد شاخص‌های بازار بودند؛ به طوری که شاخص کل توانست به کانال ۲۵۰ واحدی نزدیک کند. گروه‌های خودرو، شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


 امروز (۱۹ تیرماه) از ابتدای باز شدن معاملات در بورس اوراق بهادار تهران قیمت بیشتر سهم‌ها به روند صعودی ادامه داد و متعاقب آن شاخص بازده کل نقدی و قیمتی نیز رشد کرد و در نهایت با افزایش ۹۰۵ واحدی به رقم ۲۴۹ هزار و ۶۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۳۷۹ واحد افزایش تا رقم ۶۱ هزار و ۸۹ واحدی بالا رفت.در عین حال شاخص آزاد شناور با ۷۱۱ واحد افزایش تا رقم ۲۷۹ هزار و ۵۰۰ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۰۱۹ و ۲۱۵ واحد رشد کردند.گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گروه مپنا و پتروشیمی خارک هر کدام به ترتیب ۲۳۶، ۲۱۱ و ۱۱۶ واحد به رشد شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند و در طرف مقابل مخابرات ایران، پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و فلزات هر کدام به ترتیب ۱۰۲، ۹۴ و ۸۱ واحد به کاهش شاخص‌ها دامن زدند.

خودرویی‌ها امروز با ارزش معاملات بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان بیشترین ارزش را به خود اختصاص دادند. حجم معاملات این گروه نیز به رقم حدود ۴۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. برخلاف روز گذشته بیشتر نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از سهم‌های شاخص‌ساز این گروه با صف خرید روبرو بودیم.شیمیایی‌ها با ارزش معاملات حدود ۸۷ میلیارد تومان به حجم معاملات ۱۱۲ میلیون سهم رسیدند و در جایگاه دوم از نظر ارزش بازار قرار گرفتند.فلزات اساسی، بانک‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و گروه مواد دارویی در رتبه‌های بعدی از لحاظ ارزش بازار بودند. امروز در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۱۸۳ و تعداد نمادهای منفی به ۱۴۳ رسید.در فرابورس تهران نیز تعداد نمادها مثبت ۱۲۵ و تعداد نمادهای منفی ۷۳ نماد بود.ارزش معاملات بورس به عدد ۹۸۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم سه میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد. همچنین تعداد معاملات عدد ۲۹۲ هزار و ۵۵۰ را تجربه کرد.آیفکس نیز با رشد ۳۲.۲و احدی روبرو شد و عدد ۳۲۵۴ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۰۶۷ را تجربه کرد و حجم معاملات به ۲.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.


کد مطلب: 182291

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182291/بورس-خلاف-بازار-ارز-پیش-رفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir