کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه یک کفش اسکیت مناسب بخریم؟

19 تير 1398 ساعت 23:47


گروه ورزشی: وقتی سری به یک وبسایت معتبر فروش کفش اسکیت بزنید، با مدل‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید و شاید کاملا مطمئن نباشید که کدام مدل برای شما مناسب‌تر است. اگر بخواهید چشم‌بسته انتخاب کنید، ریسک زیادی را پذیرفته‌اید و ممکن است همین انتخاب، سرنوشت شما را در اسکیت‌سواری تغییر دهد؛ زیرا در صورتی که رضایت کافی را از پا کردن کفش اسکیت نداشته باشید، رغبت خود به اسکیت‌سواری را از دست می‌دهید و احتمال اینکه برای خرید اسکیتِ دیگری اقدام کنید، بسیار اندک خواهد بود.
 
اگر به پرسش‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم، به درستی پاسخ دهید، می‌توانید آزمون خرید کفش اسکیت مناسب را با موفقیت پشت سر بگذارید.
کفش اسکیت را برای چه کسی می‌خرید؟
پاسخ به این پرسش، ساده است؛ اما هر پاسخی که به آن بدهید، مسیر شما را در انتخاب کفش اسکیت مناسب، تغییر می‌دهد. مثلا اگر قصد دارید برای کودک خود کفش اسکیت بخرید، باید در دسته‌بندی اسکیت بچه گانه به دنبال اسکیت مورد نظر خود بگردید؛ چون اسکیت‌های بچگانه، قابلیت‌هایی ویژه برای کودکان دارند که مهم‌ترین آن‌ها امکان تغییر سایز است. پس اگر بی‌خبر از چنین ویژگی‌هایی، و تنها با در نظر گرفتن قیمت، معادله‌ی خرید کفش اسکیت را حل کنید، پاسخ به دست آمده، بهترین نخواهد بود.
 
به علاوه، توجه به ویژگی‌های فیزیولوژیکی بدن در انتخاب کفش اسکیت، جایگاه ویژه‌ای دارد. برای مثال، اگر پاهای شما یا فرزندتان، بیش از حد عرق می‌کند، نباید به این موضوع، بی‌توجه باشید. اگر اسکیتی بخرید که جوراب آن، ویژگی‌هایی برای جذب رطوبت نداشته باشد، پس از گذشت پنج دقیقه، آن را از پای خود درمی‌آورید و با حالتی ناامیدانه، آن را به گوشه‌ای پرت می‌کنید و یاد سکانس پایانیِ فیلم بچه‌های آسمان می‌افتید. همچنین صافی کف پا یا حالت زانوها هم جزء شرایط فیزیولوژیکی بدن است که در انتخاب کفش اسکیت تأثیرگذار هستند.
کفش اسکیت را با چه هدفی می‌خرید؟
اسکیت هم جنبه‌ای ورزشی دارد و هم جنبه‌ای تفریحی. لزوما همه‌ی افراد، با هدف تبدیل شدن به یک اسکیت‌باز حرفه‌ای، بَست اسکیت را محکم نمی‌کنند. ممکن است بخواهید برای همراهی با فرزند خود، کفش اسکیتی بخرید و صرفا چند ساعت در هفته، با آن اسکیت‌سواری کنید. در چنین حالتی، استفاده‌ی شما از اسکیت، با هدف تفریح است و نیازی نیست که اسکیت‌های پیشرفته و بسیار حرفه‌ای را انتخاب کنید.
 
از سوی مقابل، اگر اصرار دارید که بی‌برو برگرد، باید یک رشته‌ی خاص مانند اسکیت سرعتی، اسکیت نمایشی یا اگرسیو را به عنوان رشته‌ی حرفه‌ای در اسکیت پی بگیرید، باید بیشتر این‌پا و آن‌پا کنید و خرید کفش اسکیت را با وسواس بیشتری، پیش ببرید. نوع اسکیت در این رشته‌ها بسیار حائز اهمیت است و فاکتورهایی مثل سبکی، استقامت، شتاب و... باید مد نظر قرار بگیرد. اگر چنین شاخصه‌هایی را در انتخاب کفش اسکیت، دخالت دهید، احتمال دارد که به جای کفش اسکیت این‌لاین با چهارچرخ، اسکیتی با سه یا پنج چرخ بخرید، یا از یک برند به برندی دیگر کوچ نمایید.

چقدر برای خرید کفش اسکیت هزینه می‌کنید؟
بسیار طبیعی است که قیمت کفش اسکیت، به انتخاب‌های شما جهت می‌دهد و برخی از گزینه‌ها را حذف می‌کند. طبق پرسش‌های قبلی، اگر بخواهید استفاده‌ای تفریحی از اسکیت بکنید، می‌توانید سقف کوتاه‌تری برای هزینه‌ی اسکیت در نظر بگیرید. البته اگر شرایط فیزیولوژیکی بدن که پیش از این به آن اشاره کردیم، اقتضا کند که کفش اسکیت گران‌تری بخرید، برای حفظ سلامت، این هزینه کاملا منطقی است. مخصوصا اگر برای فرزند خود اسکیت می‌خرید، باید به استاندارد بودن کفش اسکیت، عنایتی دوچندان داشته باشید تا از آسیب دیدن جگرگوشه‌ی خود، پیشگیری کنید. برندهای روسز، رکسا و بلیدرانر گزینه‌های خوبی هستند که اسکیت بچه گانه و اسکیت دخترانه هم دارند.
 
اگر از جنبه‌ی ورزشی و حرفه‌ای به خرید کفش اسکیت ورود کنید، با در نظر گرفتن فاکتورهایی که در پرسش قبلی ذکر کردیم، باید برندهای حرفه‌ای، معتبر و صاحب‌سبک را برای مقایسه انتخاب کنید. برندهای رولربلید و لبدا شایستگی قرار گرفتن در این مقایسه را دارند.

برای یادگیری اسکیت چه برنامه‌ای دارید؟
اگر برای پر کردن اوقات فراغت، آموزش اسکیت به کودک خود را در دستور کار قرار داده‌اید، ممکن است به هر دلیلی، فرزند شما پس از پایان دوره‌ی آموزش اسکیت، تمایلی به ادامه‌ی اسکیت‌سواری نداشته باشد. پس در این صورت، برای انتخاب کفش اسکیت، نیازی نیست که خرج گزافی بکنید و یک اسکیت با قیمتی متوسط، گزینه‌ی معقولی است.
در نقطه‌ی مقابل، اگر شما (یا فرزندتان)، علاقه‌ی وافری به اسکیت‌سواری دارید و یادگیری اسکیت را با برنامه‌ریزی و در سطحی حرفه‌ای دنبال می‌کنید، کمی ذکاوت به کار ببندید و به جای اینکه حالا یک اسکیت ارزان‌قیمت بخرید و بعدا به سراغ خرید اسکیت حرفه‌ای بروید، همین حالا دو هزینه را یکی کنید و اسکیتی بخرید که هم حرفه‌ای‌تر است و هم دوام و ماندگاری بیشتری دارد.


کد مطلب: 182319

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182319/چگونه-یک-کفش-اسکیت-مناسب-بخریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir