کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: تحریم‌ها علیه ایران افزایش می‌یابد

20 تير 1398 ساعت 9:56

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تحریم‌های واشنگتن علیه تهران به زودی به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.


دونالد ترامپ، ایران را متهم کرد که به شکل پنهانی فرآیند غنی‌سازی اورانیوم را ادامه داده است. او در توییتر خود نوشت: «ایران مدتهاست که به شکل مخفیانه غنی‌سازی را ادامه داده است، با زیرپا گذاشتن توافق ۱۵۰ میلیارد دلاری وحشتناکِ ساختهٔ جان کری و دولت اوباما. یادمان باشد که این توافق بنا بود ظرف چند سال به پایان برسد. تحریم‌ها به‌زودی به شکل اساسی افزایش می‌یابد.»

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای گذشته دربارهٔ خروج ایران از تعهدات برجام جلسه اضطراری تشکیل داد. نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان این نشست اضطراری، ایران را به «اخاذی هسته‌ای» متهم کرد. از سوی دیگر ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد فرماندهی مشترک ارتش آمریکا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده امیدوار است طی دو هفته آینده به کمک متحدانش، ائتلافی نظامی در منطقه خلیج فارس برای حفاظت از آبهای استراتژیک ایران و یمن تشکیل دهد.

نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه در جریان نشست اضطراری این سازمان در وین، ایران را به «اخاذی هسته‌ای» متهم کرد. نمایندگی ایالات متحده در بیانیه خود گفت: «راهی که رژیم ایران اکنون و به عمد در پیش گرفته است تنها انزوای بین‌المللی آن را عمیق‌تر می‌کند و منجر به افزایش خطرات پیش روی این کشور خواهد شد». جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس، افزود که درپیش گرفتن تاکتیک‌های «ماجراجویانه و اخاذی‌گری» توسط ایران، سبب برداشته ‌شدن تحریم‌ها نخواهد شد.

کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از پایان این جلسه به خبرنگاران گفت تمام فعالیتهای هسته‌ای ایران توسط آژانس نظارت می‌شود.ی غریب‌آبادی اضافه کرد: «ما چیزی برای پنهان کردن نداریم». روز جمعه گذشته آمریکا خواهان برگزاری جلسه اضطراری ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث در مورد اقدامات ایران در کاهش تعهدات اتمی اش شده بود. نمایندگی ایران در آژانس انرژی اتمی پیشتر در واکنش با انتشار بیانیه ای درخواست آمریکا را «طنزی تلخ» توصیف و آن را نشان دهنده «انزوای» ایالات متحده در اموربین الملل ارزیابی کرده بود. در این بیانیه آمده بود که تحولات اخیر برجامی ارتباطی با وظایف شورای حکام ندارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه به کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد ایران با عبور از سقف ۳.۶۷ درصد غنی‌سازی اورانیوم که در توافقنامه برجام قید شده بود، سطح غنی‌سازی خود را به ۴.۵ درصد رسانده است.همزمان نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی در اظهاراتی که در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی‌زایت بیان کرده است تاکید کرد ایران خواهان ماندن در توافق برجام است. کاظم غریب آبادی گفته است همه چیز می تواند «در عرض یک ساعت» به حالت اول بازگردد، به شرطی که «شرکای حاضر در توافق به تعهدات خود عمل کنند».


کد مطلب: 182332

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182332/ترامپ-تحریم-ها-علیه-ایران-افزایش-می-یابد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir