به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۸۲۳۳۳

اسحاق جهانگیری: راهبرد ما مقاومت است

گروه سیاسی: معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «راهبرد ما ثبات‌سازی و امنیت‌سازی است»، گفت: آمریکا بدنبال بر هم زدن امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است.
اسحاق جهانگیری: راهبرد ما مقاومت است
اسحاق جهانگیری در همایش فرمانداران سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید خدا را شاکر باشیم که فرصت خدمتگزاری به این مردم عنایت کرد، ما همه باید قبول کنیم که کشور در شرایط پیچیده، حساس و دشواری قرار گرفته و این مساله برای این است که مدیران، این وظیفه را تکلیف می دانند،؛ لذا باید بدنبال کشف و خلق فرصت‌های جدید باشیم و با خلق فرصت‌ها بتوانیم از مشکلات و تهدیدها به خوبی عبور کنیم و در برابر تهدیدات منفعلانه عمل نکنیم.

وی افزود: تحریم‌های بی‌سابقه ای که آمریکا در واقع بعد از برجام به کشور تحمیل کرد هدف‌شان این بود که در مرحله نخست به اصل نظام آسیب بزنند و در مرحله دوم به اقتصاد کشور و زندگی مردم فشار آورند. آمریکا به دلایل سیاسی به دنبال به هم زدن امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و علت اصلی این است که اسرائیل جز در فضای ناامنی امکان حیات ندارد، آن‌ها تلاش کردند سوریه و عراق را بهم بزنند، قبلا در افغانستان این کار را انجام دادند در واقع آن‌ها بدنبال این هستند که همواره بین کشورهای منطقه موضوعاتی برای در گیری داشته باشند.

جهانگیری تاکید کرد: راهبرد ما ثبات‌سازی و امنیت‌سازی در منطقه است در مقابل آمریکا که به دنبال عدم تعادل می باشد طبیعی است که ما برای حفاظت از زندگی مردم مان تلاش می‌کنیم. راهبرد ما مقاومت است. در منطقه تا جایی که می‌توانیم از قدرت‌مان برای ثبات و امنیت استفاده می‌کنیم. طی قرن‌ها ایران همواره حافظ منطقه خلیج فارس بوده است و اگر نقش ایران نبود معلوم نبود سرنوشت عراق و سوریه و برخی دیگر از کشورها چه می‌شد. آمریکایی‌ها وقتی می‌خواهند به کشوری آسیب بزنند از دولت‌های قانونی و مردم منطقه حمایت می‌کنند.

وی افزود: البته اکنون آمریکایی‌ها از بخش عمده‌ای از اهداف‌شان ناامید شده‌اند. آن‌ها بر مبنای یک بررسی تحلیلی گفتند سال ۹۷ پایان جمهوری اسلامی ایران است. خیلی هم با صراحت گفتند که ایران جشن ۴۰ سالگی نمی‌گیرد. از شش ماه قبل از شروع سال ۹۷ راهبرد آن‌ها افزایش ناامنی داخلی با ایجاد جنگ روانی بود. با خروج از برجام به گونه‌ای که فکر می‌کردند شرایط کشور به هم می‌خورد اما در این موضوع شکست خوردند، در صفر کردن صادرات نفت و در فروپاشی اقتصاد شکست خوردند.

وی همچنین بیان کرد: روز گذشته هم رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های سخت‌تری در پیش است. با رویکردهای سنتی و نخ نما نمی‌توانیم با این مسائل در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی مواجه و از آن‌ها عبور کنیم. اکنون زمان نشان دادن فهم، عزم و اراده متفاوتی برای روبرو شدن با مشکلات است و مهمترین نکته این عزم این است که دولت موفق شود از ظرفیت‌های درون کشور، مردم و نهادهای مدنی برای عبور از این مسئله استفاده کند.
برچسب ها: اسحاق جهانگیری