به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۸۲۳۳۵

نیکی میناژ برنامه اجرایش در عربستان را لغو کرد

گروه هنری: نیکی میناژ، خواننده معروف که به دعوت عربستان سعودی قرار بود در جشنواره موسیقی جده برنامه اجرا کند گفته است که اجرای خود را در حمایت از زنان و دگرباشان لغو می‌کند.
نیکی میناژ برنامه اجرایش در عربستان را لغو کرد
اعلام خبر اجرای او که معمولا نیمه عریان به روی صحنه می‌رود، در عربستان سعودی بسیاری را در بهت فرو برده که او چطور با لباس‌های بدن‌نمایی که به تن می‌کند و شعرهای بی‌پروای ترانه‌هایش در عربستان روی صحنه خواهد رفت. او قرار بود در روز هجدهم ماه ژوئیه در فستیوال موسیقی جده به روی صحنه برود. این خواننده گفته است: "بعد از یک بررسی دقیق تصمیم گرفتم که در جشنواره جهانی جده شرکت نکنم." او گفت: "در حالیکه چیزی بیش از آنکه بخواهم برای طرفدارانم در عربستان سعودی برنامه اجرا کنم نمی‌خواهم، پس از تحقیق درباره موضوع به نظرم برایم مهم است که حمایت شفاف خودم را از حقوق زنان، دگرباشان و آزادی بیان نشان دهم."

خبر اجرای او در عربستان که مقررات سختگیرانه‌ای برای نوع پوشش و فعالیت زنان در اماکن عمومی دارد، با واکنش‌های زیادی همراه شد. این یکی از آخرین نمونه‌های باز شدن فضای سرگرمی در عربستان سعودی است. حضور زنان در ورزشگاه ‌ها، برزگاری جشنواره‌های موسیقی و هنر و افتتاح سینما از جمله‌های سیاست‌های اخیر دولت عربستان برای گسترش فضای هنری در کشور بوده است. باز کردن فضای سرگرمی و موسیقی یکی از راه‌‌کارهای شاهزاده محمد بن سلمان برای گشایش اقتصادی کشور است. نیکی میناژ متولد ترینیداد و توباگو است. او در محله کوئینز شهر نیویورک بزرگ شده و نخستین آلبوم موسیقایی‌اش که در استودیو ضبط شده را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده است. او به "ملکه رپ" مشهور است.
مرجع : بی بی سی