به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۸۲۳۴۰

ثبات قیمتی در بازار خودرو‌های داخلی

گروه اقتصادی: در شرایطی اولین ماه از فصل تابستان به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود که گرمای این روزها تنور بازار خودرو را گرم نکرده و همچنان شاهد رکود معاملات در بازار هستیم.
ثبات قیمتی در بازار خودرو‌های داخلی
طبق اظهارات فعالان بازار، پراید ۱۱۱ در حال‌حاضر با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار موجود است. این خودرو پیش‌تر تا ۵۷ میلیون تومان در بازار قیمت خورده بود. دیگر محصول خانواده پراید یعنی مدل ۱۳۱ نیز قیمت ۴۵ میلیون را به نام خود ثبت کرده است. این خودرو در تیرماه در بازه ۴۵ تا ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشت. سری هم به بازار تیبای صندوق‌دار بزنیم.این خودرو با قیمت ۵۳ میلیون از سوی فروشندگان عرضه می‌شود؛ بنابراین تیبای صندوق‌دار نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است. تیبا۲ نیز در حال‌حاضر با قیمت ۵۸ میلیون تومان در بازار حضور دارد. ساینا نیز در هفته‌جاری با قیمت ۶۰ میلیون تومان معامله شد. این خودرو بر خلاف تیبای صندوق‌دار، رشد قیمتی اندکی را تجربه کرده است. از بازار کوییک فول‌آپشن هم خبر می‌رسد این خودرو با پرداخت ۷۰ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

در خانواده پژو، مدل ۲۰۷ اتومات در حال‌حاضر با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان در بازار موجود است. همین خودرو با گیربکس معمولی با قیمت ۱۲۷ میلیون عرضه می‌شود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ۲ و تیپ ۵ طی هفته‌ای که گذشت به ترتیب با قیمت ۸۴ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان عرضه شد. ۲۰۶ تیپ ۲ که پیش از این قیمت ۱۰۰ میلیون تومان را نیز به خود دیده بود از نیمه خردادماه سال‌جاری روند کاهشی را در پیش گرفت و همان‌طور که اشاره شد قیمت این خودرو هم‌اکنون ۸۴ میلیون تومان است. همچنین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ یکی شده است، این خودرو نیز با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌ خورده است.پژو ۴۰۵ SLX به قیمت ۸۲ میلیون تومان، در بازار موجود است. سمند نیز در حال‌حاضر با قیمت ۸۵ میلیون تومان ازسوی فروشندگان به خریداران عرضه می‌شود. پژوپارس نیز ۱۰۲ میلیون تومان قیمت خورده است. حال سراغ محصولات رنو در بازار می‌رویم. طی هفته‌ای که گذشت، ساندرو استپ‌وی اتومات با قیمت ۱۹۰ میلیون در بازار موجود بود. این خودرو با گیربکس معمولی با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار دارد. ساندرو نیز با گیربکس اتومات و معمولی به ترتیب ۱۷۵ میلیون و ۱۴۵ میلیون تومان در بازار قیمت دارد.

تندر اتومات با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان در بازار حضور دارد و ۱۳۷ میلیون تومان قیمتی است که فعالان بازار برای پارس‌تندر در نظر گرفته‌اند. تندر E۲ هم با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان قابل خریداری است. رانا هم طی هفته‌ای که گذشت ۸۳ میلیون تومان قیمت خورد.بررسی قیمت دنا در بازار نشان می‌دهد در شرایطی که دنا معمولی در بازار کمیاب شده است، دناپلاس با موتور توربوشارژ و دناپلاس به ترتیب ۱۷۵ میلیون و ۱۶۰ میلیون معامله می‌شود. حال سراغ دو محصول مونتاژی ایران‌خودرو یعنی پژو ۲۰۰۸ و دانگ‌فنگ H۳۰ کراس می‌رویم. خودروی مونتاژی فرانسوی ایران‌خودرو در بازار ۳۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و محصول چینی این خودروساز هم با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان قابل خریداری است.همچنین نگاهی به قیمت دو محصول مونتاژی سایپا می‌اندازیم. چانگان محصول مونتاژی چینی این خودروساز در حال‌حاضر با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان از سوی معامله‌گران عرضه می‌شود. سراتو محصول کره‌ای مونتاژی سایپا نیز در حال‌حاضر با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
مرجع : دنیای اقتصاد
برچسب ها: صنعت خودروسازی