کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشاور موگرینی: نمی‌توانیم با تفنگ، شرکت‌ها را مجبور به معامله با ایران کنیم

20 تير 1398 ساعت 17:05

گروه بی‌الملل: مشاور ارشد فدریکا موگرینی می‌گوید: نمی‌توانیم با تفنگ شرکت‌ها را مجبور به معامله با جمهوری اسلامی ایران کنیم.


ناتالی توچی، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری یورونیوز در بروکسل درباره آینده برجام و نقش اروپا در حفظ آن گفت: «البته اولین چیزی که اتحادیه اروپا و نهادهای آن نمی توانند در سیستم بازار آزاد انجام دهند این است که تفنگ را روی سر شرکت‌های خصوصی بگذارند و این شرکت‌ها را مجبور کنند به خواسته‌های آنها تن دهند. به همین دلیل این مساله مانعی است که اجازه اجرای درست خواسته‌های سیاسی اروپا در قبال برجام را نمی دهد.»

مشاور ارشد فدریکا موگرینی، مسئول دستگاه سیاست خارجی همچنین افزود: «بیایید کاملا در این باره صادق باشیم. بسیار سخت است که بخواهیم تصور کنیم که اینستکس اجازه مبادله میلیاردها یورو بین اتحادیه اروپا و ایران را می دهد. فکر می‌کنم اگر بخواهیم به اثرات کوتاه مدت اینستکس نگاه کنیم باید بگوییم که اثرات آن بر اقتصاد ایران غیرقابل محاسبه و ناچیز خواهد بود.»

مشاور موگیرینی افزود: «اگر دونالد ترامپ در نوامبر سال ۲۰۲۰ مجددا انتخاب شود و اگر سیاست های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی بدون تغییر باقی بماند، بسیار سخت است که بخواهیم تصور کنیم که برجام هم چنان پابرجا خواهد ماند. اما فکر نمی‌کنم در این زمینه برجام همه چیز از دست رفته باشد. هنوز معتقدم برای نجات برجام زمان داریم. چند ماهی برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای زمان داریم.»
 


کد مطلب: 182380

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182380/مشاور-موگرینی-نمی-توانیم-تفنگ-شرکت-ها-مجبور-معامله-ایران-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir