به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۱۸۲۴۰۴

آمریکا فعلا محمدجواد ظریف را تحریم نمی‌کند

گروه سیاسی: دولت آمریکا فعلا محمدجواد ظریف، را تحریم نمی‌کند.
آمریکا فعلا محمدجواد ظریف را تحریم نمی‌کند
خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از دو منبع آگاه این تصمیم آمریکا را نشانه‌ای می‌داند بر این که شاید واشنگن در را به روی دیپلماسی نمی‌بندد. استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا سوم تیر (۲۴ ژوئن) اعلام کرده بود که آمریکا ظریف را در فهرست تحریمی‌ها قرار خواهد داد، اعلامی غیرمعمول به نوشته رویترز. چرا که کاخ سفید نام آنهایی را که می خواهد تحریم کند از قبل اعلام نمی‌کند تا فرد تحت تحریم فرصت خارج کردن دارایی خود از آمریکا و یا حوزه‌های تحت حاکمیت این کشور را نداشته باشد.

دو منبعی که از تصمیم واشنگتن به عدم تحریم محمد جواد ظریف گفته اند به دلیل یا دلایل خاصی که ممکن است پشت این تصمیم آمریکا باشد اشاره‌ای نکرده اند. تصمیم کاخ سفید به قرار ندادن نام وزیر امور خارجه ایران در فهرست تحریمی‌ها دو ماه پس از شدت گرفتن تنش بین تهران و واشنگتن صورت می گیرد، تنشی که با خرابکاری و حمله به تانکرهای نفت در خلیج فارس و سرنگون شدن یک فروند پهپاد آمریکا اوج گرفته است.

ایران به صراحت پذیرفت که پهپاد آمریکایی را در حریم فضایی خود با موشک هدف گرفته و سرنگون کرده است اما هرگونه دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها را رد می‌کند. آمریکا ایران را عامل حمله به نفتکش‌ها می‌داند و می‌گوید پهپادش در حریم فضایی بین المللی هدف گرفته شده است.محمد جواد ظریف هفته آینده برای نشستی در سازمان ملل متحد عازم نیویورک خواهد شد. برای انجام این سفر آمریکا می‌بایست برای ظریف روادید صادر کند که ظاهرا صادر یا در حال صادر شدن است و دلیلی است بر این که وی تحریم نشده است.
برچسب ها: محمدجواد ظریف