کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد

کمک ۳۲۰ میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان

ایسنا , 22 تير 1398 ساعت 15:04

گروه جامعه: رئیس جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد که از زمان وقوع سیل سال ۹۸ در کشور تا کنون مجموعاً بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی از سوی جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شده است.


علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاح آغاز توزیع ۱۰ هزار بسته کالای اساسی در میان سیل زدگان سراسر کشور که صبح امروز در لرستان برگزار شد، اظهار کرد: لازم می‌دانم که ابتدا از مردم کشورمان تشکر و قدردانی ویژه‌ای کنم. چرا که مردم ما در حوادث‌ مختلف همواره پای کار بودند و دیده‌ایم که چطور در حوادثی نظیر زلزله، سیل و … به یاری هموطنان خود شتافتند.پیوندی با بیان اینکه تا کنون و در مجموع بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی به سیل زدگان از سوی جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شده است اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی و بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی از سوی جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شده است که روند کمک‌های نقدی همچنان ادامه دارد.

هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد تومانی هلال احمر در سیل
پیوندی از هزینه کرد ۱۵۰ میلیارد تومانی هلال احمر در پی سیل اخیر نیز خبر داد و گفت: علاوه بر ۳۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی مردمی جمعیت هلال احمر، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از منابع و اعتبارات داخلی خود برای تأمین اقلام امدادی اولیه، تجهیزات لجستیک و امدادرسانی هزینه کرده‌ایم که البته این هزینه کرد را یک افتخار می‌دانیم.
پیوندی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده را به کالاها و اجناس مورد نیاز سیل زدگان تبدیل کرده و در میانشان توزیع می‌کند، گفت: در این مرحله ۵۵ میلیارد تومان کالای اساسی شامل یخچال، فرش، اجاق گاز و پتو برای ۱۰ هزار خانوار سیل زده تهیه شده است که از امروز توزیع آن در میان سیل زدگان آغاز شد.همچنین موسی خادمی - استاندار لرستان نیز در این مراسم با قدردانی از جمعیت هلال احمر کشورمان اظهار کرد: هلال احمر اقدامات گسترده‌ای را چه در پیش از وقوع سیل چه در حین وقوع سیل و چه پس از آن انجام داده است و در انتشار برخی از خبرها متأسفانه کم لطفی‌هایی صورت گرفت. من در جریانم که جمعیت هلال احمر پیش از وقوع سیل به بسیاری از ساکنان پل دختر و معمولان هشدار داده و محل‌هایی را برای اسکان‌شان پیش بینی کرده بود و پس از سیل نیز جز اولین گروه‌هایی بودند که در محل حاضر شدند.

استاندار لرستان ادامه داد: سختی‌های سیل را تا حد زیادی پشت سر گذاشتیم و بسیاری از اقدامات برای بازسازی انجام شده است و این روند ادامه دارد. من نمی‌دانم در دیگر استان‌ها چنین سامانه‌ای وجود داشت یا خیر؟ اما در لرستان پس از وقوع سیل بلافاصله سامانه‌ای ایجاد شد که اطلاعات سیل زدگان و حادثه دیدگان کنترل شد تا کسی به شکل تکراری کمک‌ها را دریافت نکند و دریافت کمک‌ها نظام مند انجام شود.وی با بیان اینکه دو کار غلط ممکن است در کمک‌های مردمی رخ دهد، اظهار کرد: کار غلط اول این است که کمک‌ها را به میان کسانی توزیع کنیم که آسیب دیده نیستند که این خطاست، اما کار غلط دوم که به نظرم مهمتر است این است که ما به سیل زدگان کمک نکنیم. باید توجه داشته باشید که همواره به همنوعان‌مان کمک کنیم.خادمی افزود: ما به دنبال این هستیم تا پس از طی کردن ساز و کار جبران خسارات، فکری هم به حال موارد استثنا و موضوعاتی که در تصمیم دولت برای جبران خسارت پیش بینی نشده بکنیم. به عنوان مثال ممکن است بعضی از افراد خودروی‌شان در سیل آسیب دیده یا خسارت‌هایی دیده باشند که جبرانش پیش بینی نشده است که ما در تلاشیم این موارد را نیز احصا کرده و نسبت به جبران خسارات اقدام کنیم.


کد مطلب: 182502

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182502/کمک-۳۲۰-میلیارد-تومانی-مردم-سیل-زدگان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir