به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۸۲۵۴
معاون سازمان تنظیم مقررات:

مخابرات در ارائه اینترنت هم تخلف کرده است

گروه اقتصادي:​ معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد حاکمیتی حوزه ICT در راستای حفظ حقوق مردم وظیفه دارد در هنگام بروز اختلاف بین دارندگان پروانه با ایجاد فضای تعامل و همکاری، مشکلات را حل کرده و از ایجاد تنش میان فعالان این حوزه پیشگیری کند.
مخابرات در ارائه اینترنت هم تخلف کرده است
حسن رضوانی با اشاره به ادعای شرکت مخابرات ایران مبنی بر حمایت رگولاتوری از دستور شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد توقف فروش پهنای باند اینترنت به مخابرات به علت بدهی گفت: مشکل پهنای باند برای مشترکان ADSL شرکت مخابرات، مشکل جدیدی نیست و این شرکت در دو سال گذشته، بدون توجه به افزایش منابع و فراهم‌کردن امکانات و تمهیدات لازم، در مورد جذب و افزایش تعداد مشترکان اقدام کرده که این موضوع، به مرور زمان زمینه کاهش کیفیت سرویس و نارضایتی مشترکین را ایجاد کرده است.وی افزود: هرگونه توسعه و افزایش تعداد کاربران اینترنت و واگذاریهای جدید باید متناسب با منابع موجود باشد و شرکت مخابرات ایران در صورتیکه منابع لازم را ندارد به منظور رعایت حقوق مشترکان نباید در حوزه اینترنت پرسرعت، واگذاری جدید داشته باشد.

رضوانی با انتقاد از برخورد دوگانه شرکت مخابرات ایران درباره مصوبات شورای رقابت گفت: براساس تصمیم شورای رقابت در اردیبهشت سال جاری در مناطقی از کشور که شرکتهای ندا (PAP) آمادگی فعالیت دارند، شرکت مخابرات ایران مجاز نیست بیش از ده درصد از ظرفیت بازار بهره‌برداری کند در حالیکه این شرکت کماکان پنجاه درصد از ظرفیت را در اختیار دارد. شرکت مخابرات ایران با دیدگاه صرفاً اقتصادی از این مصوبه شورا تخلف کرده اما از سوی دیگر دلیل افزایش تعرفه تلفن ثابت را، اجرای تصمیم شورای رقابت عنوان می‌کند.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تصریح کرد: اپراتوری که ادعای حمایت از حقوق مردم را دارد باید بداند قطع بی‌رویه و خارج از چارچوب و مقررات خطوط مشترکین و ایجاد محدودیت برای شرکتهای مختلف ارائه‌کننده خدمات، دریافت تعرفه‌های غیرمجاز و عدم پرداخت مطالبات دولت نیز از مصادیق روشن حقوق مردم است که باید به آن توجه کند.

رضوانی در پایان گفت: رگولاتوری براساس شکایت‌های دریافت شده از مشترکان درباره پایین‌بودن کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات، چند بار به این شرکت اخطار داده است که بی‌توجهی به این اخطارها باعث شده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی براساس قوانین و مقررات و مفاد پروانه این شرکت، به تخلفات مربوط به این حوزه رسیدگی کند.
مرجع : ايسنا

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۱:۵۴
مخابرات بدون هیچ دلیلی 4 هزارتومان به هزینه ی ماهیانه ی ای دی اس ال اضافه کرده چه وضعشه (147943)
جوک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۲:۲۷
چرا مخابرات در قبال قطع و وصلهای اینترنت مکرر جوابگو نیست؟کدام حقوق مشتری؟کدام حقوق مردم؟ آیا از نظرشرعی وقانونی نباید کسی پاسخگو باشه؟ (147968)
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۳:۲۳
من 700 هزار تومانم الان 10 سال است که ودیعه ثبت نام پیش مخابرات است و خطم به خاطر 100 هزار تومان قطع می شود پس اون 700 هزار تومان من که پیش شماست قبول نیست اما 100 هزار تومان من قبول است؟ خدائی ظظلم و تخلف از این بالاتر؟ بابت خطی که من دارم هزینه پرداخت میکنم اونم به قیمت زیاد پس چرا 700 هزارتومان مردم را پس نمی دهید؟ مسئولین جدی پیگیری کنند اگر عزم بر پیگیری دارند (148006)
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۷:۳۳
آقا یاسر خط من بخاطر 5900 تومن قطع شد
فقط بلدن شعار بدن و دروغ بگن
من پول ودیعه ام به چه دردی میخوره پس؟ (148151)
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۹:۱۴
مثل اینکه بی سر صدا هزینه تلفن ثابت و همراه رو هم زیاد کردن. (148173)
پرواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۴:۲۸
چه عجب قراره رسیدگی کنند (148047)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۱۷:۵۳
ازتون میخوام این مورد رو پیگیری کنید واقعا مخابرات داره سره ما مشترکین adsl رو کلا میزاره هیچ کس هم جوابگو نیست . (148155)
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۲۰:۰۷
مخابرات در چي تخلف نكرده و كدام نهاد دولتي و كدام مسئول تخلف نكرده؟حالا حالا از وجنات 8سال حكومت احمدي نژاد به ما خواهد رسيد. (148191)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۴ ۲۲:۵۴
اگه بخش باشه بارم میتونن تخلف بکنن (148249)