به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۸۲۵۶۳

آموزش ساده‌باپوشش مجهز به واقعیت مجازی

گروه علم و فناوری: یک شرکت انگلیسی، نوعی پوشش مجهز به واقعیت مجازی ارائه داده که می‌توان از آن در حوزه آموزش استفاده کرد.
آموزش ساده‌باپوشش مجهز به واقعیت مجازی
شرکت "والکری اینداستریز"(Valkyrie Industries) که در حوزه ابداع ابزار پوشیدنی مجهز به واقعیت مجازی فعالیت دارد، یک پوشش مجهز به واقعیت مجازی ارائه داده که می‌تواند ابرقهرمانان فیلم‌های علمی- تخیلی را تا حدودی شبیه‌سازی کند.معمولاً چنین پوشش‌هایی، سیم‌های بسیاری به همراه خود دارند و یا به قطعات بزرگ چاپ سه‌بعدی مجهز هستند که قسمت‌های گوناگون بدن را احاطه می‌کنند. در نسخه نهایی این پوشش جدید، تجهیزات به پوششی متصل هستند که مانند لباس شنا به نظر می‌رسد.در سال‌های اخیر، ابزار پوشیدنی بسیاری طراحی شده‌اند که هدف از ارائه آنها، کمک به تجربه کردن یک بازی تأثیرگذار است اما والکری در آخرین فناوری خود تلاش کرده تا بازار این گونه ابزار پوشیدنی را به دست بگیرد. این شرکت علاوه بر هدف قرار دادن دنیای بازی‌های واقعیت مجازی، توجه خود را به کاربردهای حرفه‌ای این فناوری معطوف داشته است.

فناوری پوشیدنی این شرکت، هزینه بسیاری در بر خواهد داشت؛ در نتیجه می‌توان گفت که برای بیشتر کاربران خانگی مناسب نخواهد بود اما شرکت‌های بزرگ تمایل به سرمایه‌گذاری روی فناوری‌هایی دارند که می‌توانند به سادگی فرآیند آموزش به خصوص در شرایط پیچیده و خطرناک کمک کنند.در این سیستم، از پالس‌های الکتریکی استفاده شده تا ماهیچه‌ها شبیه‌سازی شوند و قابلیت مقاومت و لمس کردن داشته باشند. این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد؛ در نتیجه استفاده از آن هنوز ممکن نیست.والکری، این محصول را برای بسیاری از شرکت‌ها و صنایع دولتی که قصد دارند آن را در رسیدن به اهداف آموزشی به کار بگیرند، به نمایش گذاشته است. این شرکت‌ها قصد دارند از فناوری پوشیدنی والکری استفاده کنند تا توانایی کنترل اجسام را به کاربران بدهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: واقعیت مجازی