به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۸۲۶۳۰

شروط بیمه ایران برای خودروهای سایپا

گروه اقتصادی: بیمه ایران مانند دیگر شرکت‌های بیمه تصمیم گرفته که به صورت مستقیم با مشتریان خود قرارداد ببندد. در این باره مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران گفت که تیم‌های صدور سیار بیمه ایران در مقابل شرکت سایپا استقرار دارند.
شروط بیمه ایران برای خودروهای سایپا
عباس فراشیانی، مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت سهامی بیمه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که بیمه‌گران همزمان با صدور بیمه‌نامه حدود یک چهارم حق بیمه را به مراجع تعریف شده در قانون اعم از پلیس راهور، صندوق تأمین خسارت بدنی و… پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: افزایش بدهی سنواتی گروه خودروسازی سایپا به صنعت بیمه متأسفانه باعث شده است که بعضی بیمه گران در فرآیند ارائه خدمات با چالش مواجه شوند و علی‌رغم همه خروجی‌ها گروه خودروسازی از پرداخت حق بیمه در مقاطع مقرر امتناع کرده است. البته انتظار بیمه گران از گروه خودروساز متعارف است؛ جایی که حق بیمه توسط مالک، نقد پرداخت شده است علی القاعده باید در اسرع زمان ممکن به حساب بیمه گر واریز شود.

فراشیانی در ادامه با تاکید بر رعایت ضوابط تعریف شده در قانون و قراردادهای دو جانبه برای حفظ حقوق بیمه گذاران و بیمه گران و همچنین گروه خودروسازی گفت: ما در بیمه ایران با در نظر گرفتن همه ملاحظات و مصالح و همراهی با گروه خودروساز که به عنوان سرمایه ملی حائز اهمیت است، علاقه‌مندیم که به بهترین وجه ممکن خدمات ارائه و بدهکاران سنواتی هم تسویه و شفاف شود؛ به این ترتیب مصالح هر سه طرف درگیر در این موضوع یعنی گروه خودروساز، بیمه گران و مالکین تأمین خواهد شد. امیدواریم با همکاری بیشتر خودروساز مصالح بیمه گذاران و بیمه گران به صورت شفاف رعایت شود.او درباره چگونگی صدور بیمه نامه برای خودروهای صفرکلیومتر هم اظهار کرد: تیم‌های صدور سیار بیمه ایران در مقابل شرکت سایپا استقرار دارند و مالکین خودروهای صفر کیلومتر می‌توانند علاوه بر رجوع به این تیم‌ها به واحدهای صدور بیمه ایران مستقر در مجتمع خدمات بیمه‌ای سعدی که به طور کل برای ارائه خدمات به خودروهای تولیدی گروه سایپا اختصاص یافته مراجعه کنند.

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به وجود پاره‌ای از مشکلات در زمینه نحوه پرداخت حق بیمه‌ها و انباشت بدهکاران سنواتی شرکت سایپا گفت: سندیکای بیمه گران با اجماع صنفی به این نتیجه رسیدند که بیمه ایران با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و زیر ساخت عملیاتی می‌تواند به عنوان راهبر ایفای نقش کرده و خدمات بیمه‌ای مورد نیاز برای این گروه خودروساز را ارائه کند. از این جهت بیمه مرکزی هیچ نقشی در این زمینه نداشته است و اتخاذ این شیوه صرفاً بر اساس تصمیم صنفی سندیکا بوده است.فراشیانی با بیان این که سندیکای بیمه گران در قالب یک تصمیم صنفی سهم بازار بیمه گری در سال جاری را به تفکیک بیمه گران مشخص و به صورت مکتوب اعلام کرده، اضافه کرد: بیمه ایران بر اساس همین تصمیم سیستم‌های نرم افزاری خاص (کاویس) تعریف کرده به این شرح که به صورت روزانه بیمه گرانی که در صدور بیمه نامه‌های سایپا مشارکت دارند به تناسب سهم بازار در صدور خودروهای صفر کیلومتر سایپا نیز مشارکت می‌کنند، به این ترتیب هر بیمه گر به تناسب سهم بازار از گروه خودروسازی سایپا، بیمه می‌پذیرد.پیش از این محمد علیپور، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفته بود: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای شهروندان، واحدهای سیار صدور بیمه‌نامه مقابل درب شرکت خودروسازی سایپا مستقر شده‌اند تا خودشان مستقیم از مشتری مبلغ را دریافت و بیمه‌نامه صادر کنند. بدین ترتیب شرکت‌های بیمه با شرکت خودروسازی سایپا قراردادی منعقد و برای این شرکت بیمه‌نامه صادر نمی‌کنند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سایپا