به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۸۲۶۴۵

میرزایی نیکو: انتخابات شورایاری‌ها قانونی است

گروه جامعه: یک عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها قانونی بوده و این انتخابات در چهارم مرداد در تهران برگزار خواهد شد.
میرزایی نیکو: انتخابات شورایاری‌ها قانونی است
قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به انتخابات پیش روی شورایاری محلات بیان کرد: شورایاری محلات چند سالی است که در تهران و برخی از کلانشهرها فعاالیت می‌کنند و مجموعه‌ای است که در کنار شوراها فعالیت کرده و نظرات مشورتی و نظارتی خود را ارائه می‌کنند.وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثل در یک شهر، شورایی پنج نفره تشکیل شده است و این شهر دارای هفت محله است و در واقع شورای شهر می‌تواند با انتخاب شورایاران به مشکلات این محلات رسیدگی کند.نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان اینکه فعالیت شورایاری‌ها به تحقق اهداف اعضای شورای شهر کمک می‌کند و در این چند سال فعالیت نتایج خوبی داشته است، تصریح کرد: حدود دو ماه قبل مصوبه برگزاری انتخابات شورایاران محله در هیئت دولت تصویب شده و قرار است این انتخابات در ۴ مردادماه در تهران برگزار شود.میرزایی نیکو در ادامه با اشاره به برخی از اخبار مبنی بر غیر قانونی بودن این انتخابات بیان کرد: بنده این موضوع را پیگیری کردم، تمام موارد طبق قانون است و هیچ مشکلی در برگزاری این انتخابات وجود ندارد و کاملاً قانونی است. کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در جریان لایحه جامع انتخابات به دنبال این موضوع هست که در کلانشهرها این شورایاری‌ها را گسترش دهد.

به گزارش ایسنا، انتخابات شورایاری‌ها در تهران در چهارم مرداد ماه برگزار خواهد شد. به استناد ماده هفتاد و یک قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب ۱/ ۳/ ۱۳۷۵ و با عنایت به حجم عظیم و گسترده مسائل و مشکلات مختلف شهری در ابعاد کمی و کیفی خصوصاً در کلان شهر تهران، رفع این مشکلات و بهبود شرایط مستلزم تمرکززدایی و بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های آحاد مردم و مشارکت واقعی، پایدار، دائمی و نهادینه، تشکیل انجمن‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مدنی داوطلبانه و مردمی است. در راستای تحقق این اهداف و خصوصاً اجرای بندهای ششم و هفتم ماده ۷۱ قانون فوق‌الذکر، شورای اسلامی شهر تهران به موجب این طرح اقدام به تأسیس انجمن‌های شورایاری در محلات تهران کرده است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: شورایاری