به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۸۲۶۶۱

«مرد عنکبوتی» باز هم رکورد شکست

گروه فرهنگ و هنر: در هفته‌ای که گذشت «مرد عنکبوتی: دور از خانه» بار دیگر در صدر باکس آفیس آمریکای شمالی نشست تا برای دومین هفته عنوان صدرنشینی گیشه را از آن خود کند.
«مرد عنکبوتی» باز هم رکورد شکست
در عین حال این فیلم ابرقهرمانی پس از حضور ۱۷ روزه در سینماهای خارج از آمریکا نیز فروشی ۵۷۲.۵ میلیون دلاری را در بازار بین‌المللی تجربه کرد و موفق شد تا رکورد «اسپایدر من ۳» با فروش ۵۵۵ میلیون دلار را بشکند. این فیلم در آمریکا در هفته اخیر ۴۵ میلیون دلار فروش کرد و فروش کل خود در آمریکا را به ۲۷۴.۵ میلیون دلار رساند. با محاسبه این فروش، فیلم در مجموع جهان ۸۴۷ میلیون دلار فروش کرده است.این فیلم که بیست و سومین فیلم از دنیای مارول است این هفته ۱۰۰ میلیون دلار از فروش در ۶۷ بازار بین‌المللی کسب کرد که تنها ۶ میلیون دلار آن با شروع اکرانش در ایتالیا کسب شد.«مرد عنکبوتی» جدید را جان واتس کارگردانی کرده و نویسندگی آن را کریس مک کنا و اریک سامرز برعهده داشته‌اند. تام هالند، ساموئل ال. جکسون، کوبی اسمالدرز، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی و جیک جیلنهال از بازیگران این فیلم هستند.جایگاه دوم باکس آفیس در دست «داستان اسباب بازی ۴» است که موفق شد تا ۲۰ میلیون دلار دیگر فروش کند و در چهارمین هفته اکرانش در باکس آفیس داخلی در مجموع ۳۴۶ میلیون دلار کسب کند. «داستان اسباب بازی ۴» توسط جاش کولی کارگردانی شده و فیلمنامه آن را اندرو استنتون نوشته است.

فیلم تازه وارد هفته «خزیدن» در بازار آمریکا با فروش ۱۲ میلیون دلاری کار خود را آغاز کرده و جایگاه سوم باکس آفیس را با نمایش در ۳۱۷۰ سالن سینما کسب کرده است. این فیلم که محصول پارامونت به کارگردانی الکساندر آجا است با بازی کایا اسکودلاریو و بری پپر ساخته شده و بودجه ساخت آن ۱۳.۵ میلیون دلار بوده است.«خزیدن» در عین حال با فروش ۴.۸ میلیون دلاری در ۲۰ بازار بین‌المللی روبرو شد و بزرگ‌ترین افتتاحیه‌اش را در خاورمیانه با فروش ۱.۴ میلیون دلار آغاز کرد و در مالزی نیز یک میلیون دلار فروش کرد تا در مجموع آمریکا و بازار بین‌المللی ۱۶.۸ میلیون دلار فروخته باشد. فیلم، داستان پدر و دختری را تصویر می کند که به دلیل توفان شدید در خانه با هجوم تمساح‌ها روبرو می‌شوند.در مکان چهارم «استوبر» محصولی جدید از دیزنی و کمپانی فاکس قرن بیستم و اولین فیلم دیزنی با درجه R جای دارد. این فیلم کمدی اکشن با نمایش در ۳۰۵۰ سالن سینما در آمریکا ۸ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی فروش کرد. این فیلم با بودجه ۱۶ میلیون دلاری توسط مایکل داوس کارگردانی شده و جاناتان گلد استاین نیز تهیه کننده آن است. کمیل نانجیانی، دیوید باتیستا، ایکو اویس، ناتالی مورالس و جیمی تاترو از بازیگران «استوبر» هستند. ۶۵ درصد تماشاگران فیلم را افراد بالای ۲۵ سال تشکیل داده‌اند.

در میان پنج فیلم اول باکس آفیس آمریکا «دیروز» ساخته دنی بویل در مکان پنجم جای دارد. این فیلم که محصول یونیورسال است با تمرکز بر جهان موسیقایی گروه بیتلز ساخته شده در هفته سوم نمایشش ۶.۸ میلیون دلار دیگر در آمریکا فروش کرد تا مجموع فروشش را به ۴۸ میلیون دلار برساند. لیلی جیمز، اد شیرن، آنا د آرماس و کیت مک کینون از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.در ششمین جایگاه «علاءالدین» جای گرفت که در هشتمین هفته اکرانش ۵.۹ میلیون دلار در بازار آمریکا فروش کرد و مجموع فروشش را به رقم ۳۳۱ میلیون دلار رساند.«آنابل به خانه می‌آید» نیز با فروش ۵.۶ میلیون دلار در مکان هفتم جای گرفت و ۱۸ میلیون دلار دیگر از فروش در ۷۸ بازار بین المللی کسب کرد. این فیلم مجموع فروشش را در بازار بین‌المللی به ۱۱۲ میلیون دلار رساند و با محاسبه فروشش در بازار داخلی آمریکا در مجموع ۱۷۳ میلیون دلار کسب کرد. فروش این فیلم تنها در فرانسه ۲.۲. میلیون دلار بود.«نیمه تابستان»، «زندگی پنهان حیوانات خانگی ۲» و «مردان سیاهپوش» دیگر فیلم‌های پرفروش باکس آفیس آمریکا بودند.
مرجع : مهر
برچسب ها: مرد عنکبوتي