به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۱۸۲۶۹۱

تشخیص چهره حیوانات خانگی از روی بینی آنها

گروه علم و فناوری: یک استارتاپ چینی نوعی نرم‌افزار تشخیص چهره ارائه داده که می‌تواند حیوانات خانگی را از روی اثر چاپی بینی آنها شناسایی ‌کند.
تشخیص چهره حیوانات خانگی از روی بینی آنها
یک استارتاپ چینی موسوم به "مگوی" (Megvii) که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، یک نرم‌افزار تشخیص چهره را برای برنامه نظارتی دولت چین به کار گرفته است تا از آن برای تشخیص چهره حیوانات خانگی متفاوت استفاده کند. نرم‌افزار مگوی طوری برنامه‌ریزی شده که بتواند سگ‌ها را از روی اثر چاپ شده بینی آنها تشخیص دهد که تقریباً مانند اثر انگشت منحصر به هر انسان است.استارتاپ مگوی باور دارد که با کمک این نرم‌افزار، امکان شناسایی هر سگ با اسکن پوزه آن وجود خواهد داشت. شناسایی پوزه سگ، با کمک دوربین تلفن همراه امکانپذیر خواهد بود و به ثبت اثر انگشت شباهت دارد. این اپلیکیشن پس از نصب، از کاربر می‌خواهد تا تصاویری از بینی سگ در زوایای گوناگون بگیرد. به گفته پژوهشگران مگوی، این نرم‌افزار موفق شده ۱۵ هزار حیوان خانگی را با دقت ۹۵ درصد شناسایی کند.

تشخیص چهره حیوانات خانگی، در سال‌های اخیر گسترش بسیاری داشته و توسط پژوهشگران به کار رفته است.اپلیکیشنی موسوم به "فایندینگ روور"(Finding Rover) که استفاده از آن در آمریکا گسترش یافته نیز برای تعیین موقعیت گربه‌ها و سگ‌های گمشده، از فناوری تشخیص چهره استفاده می‌کند.مقامات استارتاپ مگوی باور دارند که نرم‌افزار تشخیص چهره آنها، کاربردی فراتر از رساندن کاربران به حیوانات خانگی آنها دارد. آنها معتقدند که این نرم‌افزار می‌تواند برای برنامه‌های نظارتی دولت به کار برود و از آن برای شناسایی افرادی استفاده شود که حیوانات را به صورت غیر مجاز نگه می‌دارند و یا به سگ‌های خود اجازه پیاده‌روی و بیرون رفتن از خانه را نمی‌دهند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اپليكيشن