به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۱۸۲۷۱۸

نام ایران به رنکینگ باشگاهی آسیا بازگشت

گروه ورزشی: کنفدراسیون فوتبال آسیا فوتبال باشگاهی ایران را از رده بندی جدیدش خارج کرد.
نام ایران به رنکینگ باشگاهی آسیا بازگشت
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در رده بندی جدیدش از فوتبال باشگاهی قاره کهن در اقدامی عجیب نام فوتبال باشگاهی ایران را خارج کرد. این درحالی است که در این رده بندی 45 کشور عضو AFC در این رده بندی حضور دارند. با تغییر در رنکینگ ای اف سی قرار بود از نظر باشگاهی ایران در مکان نهم قرار گیرد اما در تازه ترین رنکینگ کنفدراسیون آسیا حتی در رده نهم هم قرار نگرفته و در این فهرست به طرز عجیبی نام ایران حذف شده است. برخی منابع به‌اشتباه این رده‌بندی تیم‌های آسیایی خوانده‌اند- اما برخی حدس زده‌اند در نبودن نام لیگ ایران در این رده‌بندی، ممنوع‌بودن ورود زنان به استادیوم‌ها تاثیر داشته است. آخرین‌بار ایران پس‌از چین، قطر و کره‌‌جنوبی، در رده چهارم لیگ‌های آسیایی ایستاده ‌بود.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به مشکل ایجاد شده در صفحه رنکینگ AFC طی تماسی از سوی دپارتمان امور بین الملل با راوی کومار – مدیر فدراسیون های عضو و اتحادیه های منطقه ای در خصوص موضوع حذف نام ایران از جدول رنکینگ مسابقات باشگاهی در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری و نامبرده ضمن اظهار تاسف بابت مشکل پیش آمده عنوان کرد: مراتب در دست بررسی می باشد و اقدامات لازم برای رفع این مشکل به عمل خواهد آمد.

چندی پیش بود که اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) سومین نامه را برای حضور بانوان در ورزشگاه به فدراسیون فوتبال ایران نوشت و تاکید کرد:  در صورتی که این اتفاق نیفتد برخورد جدی با فوتبال ایران صورت می‌گیرد. بعد از ارسال نامه سوم سرانجام روز گذشته فدراسیون فوتبال پاسخ نامه رئیس فدراسیون جهانی را داد و در نامه خود تاکید کرد :  فدراسیون فوتبال پیگیر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است. در این نامه اشاره شده که برای نمونه در مسابقات فوتسال زیر 20 سال در تبریز بانوان در سالن‌ مسابقات حضور داشتند و این نشان می‌دهد که فدراسیون نسبت به نامه فیفا بی اهمیت نیست. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال با این نامه به اینفانتینو خواستار این موضوع شده که برای اجرایی شدن موضوع باید به ایران زمان بدهند چون باید زیر ساخت حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال فراهم شود. 

تکمیلی
نام ایران به رنکینگ باشگاهی بازگشت
با پیگیری های فدراسیون فوتبال، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اشتباه خود را در خصوص حذف اسم ایران از رنکینگ باشگاه های قاره کهن اصلاح کرد.طبق اصلاحیه صورت گرفته توسط این سایت، باشگاه های ایرانی رتبه پنجم را با ۸۳.۷۳۵ امتیاز به خود اختصاص داده بودند.
پیش از این، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا رنکینگ امتیاز باشگاه ها برای کشورهای مختلف را با حذف اسم ایران منتشر کرده بود که شایعات مختلفی را به همراه داشت تا مسئولان فدراسیون فوتبال را مجبور به واکنش رسمی کنند.

 
برچسب ها: فوتبال ایران