به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۸۲۷۶۱

برجام هیچ نداشت اما چرا تحریم‌ها برگشت؟!

برجام هیچ نداشت اما چرا تحریم‌ها برگشت؟!
گروه سیاسی: روزنامه کیهان امروز لابلای سرمقاله‌اش که سراسر تهمت و افترا به اصلاح‌طلبان است حرف اصلی‌اش را زده است: «آیا غیر از این است که نظام، برخی کژتابی‌ها در دولت دهم را تحمل کرد و با وجود برخی بد قلقی‌ها، پای تداوم فعالیت دولت ایستاد؟ آیا نظام با وجود یقین به سرانجام توافق با آمریکا و اروپا، پای ایده دولت روحانی نایستاد و هزینه نداد؟ در دوره هر کدام از چهار دولت منتخب در سی سال اخیر، منتقدان سرسختی بودند که با انگیزه‌های مختلف، خواستار برکناری دولت و رئیس‌جمهور مستقر شدند اما مقتدای انقلاب، چه در انتخابات و چه در مدت فعالیت دولت‌ها، بر احترام رای مردم و تداوم تنفیذ آن در دوره قانونی تاکید کردند.» به گفته‌ی کیهان نظام بر سر روحانی یعنی رییس جمهور قانونی کشور منت گذاشته و علی رغم بدقلقی او برکنارش نکرده است. باید تشکر کنیم؟

برجام هیچ نداشت اما چرا تحریم‌ها برگشت؟
سردبیر جوان امروز دست به قلم شده و به نیابت از دلواپسان منویات ضدبرجامی‌اش را در قالب سرمقاله دلسوزانه به خوانندگانش فروخته است. این بخش از سرمقاله را بخوانید تا نکته جالبی را در ادامه بگوییم: «آقای روحانی! توفیق در توقف برنامه هسته‌ای ما و رساندن آن به شرایط کنونی و بازگرداندن تحریم‌ها و تحریم دارو و نفت و صنایع پیشرفته و تحریم بانکی، برای امریکا و اروپا، پیروزی اخلاقی برای ما؟! به واقع این تقسیمی ناعادلانه است که در چهارمین سال تصویب برجام ارائه می‌فرمایید و آن را به مردم می‌فروشید. »

دوستان دلواپس می‌گویند برجام هیچ ثمری نداشته و همزمان از بازگشت تحریم‌ها به دلیل خروج غیرقانونی امریکا از همان برجام شاکی هستند. دوگانه جالبی است! اگر برجام دستاورد نداشته چرا از بازگشت تحریم‌ها ناراحتید و آن را نشانه ناکارآمدی دولت می‌دانید؟ البته تحریم‌ها اگر برای مردم آب نداشته است برای بعضی دوستان نان چرب داشته!

 ما در انتخابات امریکا حق رای داریم؟
بیش از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقی‌مانده است و وطن امروز طوری درباره کاندیداها نوشته که گویی قرار است رییس جمهور ایالات متحده توسط ما انتخاب شود: «جو بایدن، جدی‌‌‌‌‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری‌ آمریکا اعلام کرد در صورت پیروزی در انتخابات به برجام بازمی‌گردد با این ملاحظه که محدودیت‌های هسته‌ای ایران مادام‌العمر شده و این توافق شامل مسائل منطقه‌ای هم بشود!»

البته آن ملاحظه‌ای که وطن امروز مدعی‌اش شده در متن سخنان بایدن به نحو دیگری بیان شده است. جالب اینجاست که در ادامه همین گزارش متن آن آمده است: «بایدن گفت در صورتی که ایران به پایبندی به برجام «بازگردد» او هم آمریکا را مجدداً به این توافق بازخواهد گرداند اما توافق را «تقویت» و برخی مفاد آن را «تمدید» خواهد کرد.» وطن امروز تیتر اصلی ترین مطلب روزنامه را اینگونه انتخاب کرده:«همان شغال» شما هم روزی که خواستید بین نامزدهای دموکرات یکی را برای رقابت با ترامپ کنید یادتان باشد او همان شغال است!/امتداد-محمدحسین مهرزاد
برچسب ها: برجام