کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوایدو و مادورو به میز صلح باز می‌گردند

ایسنا , 25 تير 1398 ساعت 12:14

گروه بین الملل: وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا اعلام کرد، دولت و اپوزیسیون کاراکاس در حال از سرگیری مذاکرات با هدف پایان دادن به بحران سیاسی در کشورشان هستند.


خورخه رودریگز، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا دوشنبه در پیامی توییتری تاکید کرد، او و مابقی هیات دولت برای مذاکرات وارد کشور کارائیبی باربادوس شده‌اند؛ این کشور واقع در شمال شرق ونزوئلا پیشتر هم برای چندین روز میزبان این مذاکرات بوده است.رودریگز در این پیام ویدیویی در کنار نمایندگانی از جمله خورخه آریزا، وزیر خارجه و هکتور رودریگز، فرماندار ایالت میراندا قرار گرفته بود. استالین گونزالس، مذاکره‌کننده اصلی اپوزیسیون پیشتر تاکید کرد این هیات برای مذاکرات به میانجیگری نروژ به باربادوس باز می‌گردد.مذاکرات میان طرفین در سال‌های گذشته نیمه تمام ماند و مسائل مهمی همچنان محل مناقشه بود. خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا سال گذشته پیروزی مجدد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را در انتخابات به چالش کشید و آن را نامعتبر دانسته و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. دولت کاراکاس، اپوزیسیون را به تحریک خشونت متهم می‌کند.همزمان با تداوم این مناقشه سیاسی، ونزوئلا بیش از پیش وارد بحران اقتصادی و انسانی می‌شود؛ بحرانی که میلیون‌ها تن را در سال‌های اخیر فراری داده است.همچنین روز دوشنبه گروهی از معترضان با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در کاراکاس به شکنجه فعالان ضد دولتی از سوی یگان اطلاعات ارتش ونزوئلا اعتراض کردند.

دلسا سولورزانو، یکی از قانونگذاران اپوزیسیون تاکید کرد، برخی از زندانیان از دسترسی به غذا و دارو محروم شدند و گفت‌وگوی خانواده زندانیان حین ملاقات ضبط می‌شود. دولت ونزوئلا هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است، اما تاکید دارد گزارشی از جانب سازمان ملل که از مبادرت نیرو‌های امنیتی دولت به شکنجه، سوء رفتار جنسی و کشتار‌های فراقضایی پرده برداشته، نادرست است.هفته گذشته دولت ترامپ تحریم‌هایی را علیه آژانس اطلاعات ارتش ونزوئلا اعمال کرد. این نهاد اطلاعاتی به شکنجه منجر به مرگ رافائل آکوستا، کاپیتان نیروی دریایی ونزوئلا متهم شده است. بهنظر می‌رسد این تحریم‌ها عمدتاً نمایشی باشند، زیرا طبق این تحریم‌ها تعامل آمریکایی‌ها با این آژانس منع می‌شود و این در حالیست که در گذشته چنین تعاملی وجود نداشت.جوزپ بورل، وزیر خارجه اسپانیا دوشنبه گفت، مذاکرات میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اولویت است، اما این‌ها نباید به سپری مقابل تحریم‌هایی تبدیل شود که بابت قتل آکوستا و دیگر کسانی که در خشونت و سرکوب دخیل بودند، اعمال شده‌اند.ایالات متحده تحریم‌های گسترده‌تری را با هدف برکنار کردن مادورو اعمال کرده است و عرصه بر کشوری که اقتصادش وابسته به نفت است، تنگ‌تر شده است.


کد مطلب: 182766

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/182766/گوایدو-مادورو-میز-صلح-باز-می-گردند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir