به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۱۸۲۷۹۴

قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند

گروه اقتصادی: قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای انتشار آمار اقتصادی مهم در آمریکا به منظور برآورد وضعیت اقتصاد این کشور، تغییر چندانی نداشت و ثابت ماند.
قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور بدون تغییر ماند و۱۴۱۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۴۱۴ دلار و ۹۰ سنت رسید.استفن اینس از شرکت ونگارد مارکتس اظهار کرد: امروز آمار خرده فروشی آمریکا منتشر می‌شوند و سرمایه گذاران محتاط مانده‌اند زیرا در صورت مطلوب بودن این آمار، قیمت طلا ممکن است کاهش پیدا کند.شاخص دلار نیز در برابر سبدی از ارزهای بزرگ تغییری نداشت. چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در ماه میلادی جاری این ارز را تحت فشارهای کاهشی قرار داده است.بر اساس گزارش رویترز، طلا ماه گذشته تحت تأثیر انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی بزرگ و تداوم نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی، به ۱۴۳۸ دلار و ۶۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در شش سال گذشته بود.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone در یادداشتی نوشت: در مرحله فعلی طلا در وضعیت خنثی قرار دارد زیرا تحرکات چندانی در بازارهای دیگر که روی این فلز تأثیر بگذارد به خصوص از جانب دلار و بازده اوراق قرضه، وجود ندارد.وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اظهار کرد که هر اونس طلا در محدوده ۱۴۰۴ تا ۱۴۲۱ دلار خنثی مانده است و با گریز از این محدوده جهت حرکت مشخص پیدا خواهد کرد.در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۵ دلار و ۳۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و ۱۵۶۶ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۸۴۱ دلار و ۴۸ سنت ایستاد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: قیمت طلا