به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۱۸۲۸۱۹

ریزش قیمت خودرو در پی کاهش نرخ دلار

گروه اقتصادی: کاهش قیمت دلار طی روزهای اخیر بر بازار خودرو نیز تاثیرگذار بوده و باعث پایین آمدن قیمت برخی خودروها به ویژه خودروهای وارداتی در بازار شده است.
ریزش قیمت خودرو در پی کاهش نرخ دلار
همزمان با کاهش قیمت دلار در بازار، قیمت خودروها نیز روند نزولی را طی می‌کند و فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند این کاهش قیمت‌ها به ویژه در مورد خودروهای وارداتی همچنان ادامه داشته باشد. در این شرایط خریدار زیادی در بازار وجود ندارد و مشتریان منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها هستند.

* افت 20 میلیونی النترا
بررسی بازار خودروهای وارداتی نشان می دهد قیمت هر دستگاه النترا از ۵۲۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت سانتافه که تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز بالا رفته بود حالا در بازار به ۸۲۰ میلیون تومان رسیده است.در مورد چانگان نیز باید به کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که هم اکنون با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.بررسی قیمت خودروهای مونتاژی نیز نشان می‌دهد قیمت سراتو سایپا با افت ۱۰ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به ۲۹۷ میلیون تومان در بازار رسیده است. قیمت پژو ۲۰۰۸ نیز در بازار با افت ۱۵ میلیون تومانی به ۳۱۵ میلیون تومان رسیده است.در کنار خبرهای مطرح شده مبنی بر تحویل خودروهای کف کارخانه‌های خودروساز به مشتریان، کاهش قیمت دلار بر قیمت خودروهای داخلی نیز تأثیرگذار بوده به طوری که طی روزهای اخیر قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش 3.5 میلیون تومانی به 79.5 میلیون تومان رسیده است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش 3 میلیون تومانی قیمت به ۹۴ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.هر دستگاه سمند نیز با افت قیمت 2.5 میلیون تومانی، این روزها در بازار ۷۹ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. در مورد پژو ۴۰۵ نیز باید به کاهش قیمت یک و نیم میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کنیم که حالا ۷۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 نیز با افت ۶ میلیون تومانی در بازار به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.در عین حال در مورد محصولات سایپا باید بگوییم که فاکتور شدن خودروهای این گروه خودروسازی باعث شده تا قیمت محصولات این شرکت در بازار تقریباً ثابت باقی بماند به طوری که سایپا ۱۱۱ با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت سایپا ۱۳۱ نیز در بازار ۴۵ میلیون تومان و قیمت هر دستگاه تیبا ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

* نمود بیشتر کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو طی یک هفته آینده
سعید مومنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: قیمت دلار بر بازار خودرو به ویژه خودروهای وارداتی تأثیر گذار است به طوری که این اثر را طی یک هفته آینده با نمود بیشتری در بازار مشاهده خواهیم کرد.وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر خریداری در بازار وجود ندارد و همه منتظرند تا قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.به گفته موتمنی، فشار وزارت صنعت برای تحویل خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز و همچنین تکمیل خودروهای ناقص موجود در پارکینگ کارخانه‌های خودروساز باعث شده تا قیمت خودرو در بازار روندی کاهشی داشته باشد.محمدی، یکی دیگر از فروشندگان خودرو در بازار نیز به خبرنگار فارس می‌گوید: هرچند تحویل برخی خودروها از سوی شرکت‌های خودروساز با محدودیت روبرو است ولی طی روزهای اخیر عطش خرید در بازار فروکش کرده و کاهش تقاضای خرید باعث شده تا قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشند.وی پیش بینی کرد با ادامه روند کاهش قیمت دلار و بهبود تحویل خودرو به مشتریان، قیمت خودرو در بازار همچنان روندی نزولی را طی کند.

* فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌ام
احدزاده یکی از مشتریان بازار خودرو نیز در این مورد به خبرنگار فارس می‌گوید: طی روزهای اخیر قیمت ها روند کاهشی داشت و به همین دلیل با توجه به اینکه همچنان بحث کاهش قیمت ها مطرح است، فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌ام.وی می گوید: امروز که به بازار مراجعه کردم متوجه شدم کاهش قیمت دلار بر بازار خودرو اثرگذار بوده و فعلاً خریدار زیادی برای خودروها وجود ندارد.

* قیمت امروزخودروها در بازار
امروز در بازار هر دستگاه پژو ۴۰۵ با قیمت 77.5 میلیون تومان، سمند ال ایکس با قیمت 78.5 میلیون تومان، پارس با قیمت 97 میلیون و پانصد هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، رانا با قیمت ۸۱ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با قیمت ۹۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.در مورد بازار محصولات سایپا نیز باید به قیمت ۵۰ میلیون تومانی سایپا ۱۱۱ در بازار اشاره کنیم. همچنین هر دستگاه سایپا ۱۳۱ با قیمت ۴۵ میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می شود. قیمت تیبا صندو‌ق‌دار نیز در بازار ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و تیبا2 نیز با قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت ساینا دنده اتوماتیک نیز در بازار ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
مرجع : فارس
برچسب ها: قیمت خودرو