به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۸۲۸۴۶

تداوم هوای گرم در کشور

گروه جامعه: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر ماندگاری هوای گرم تابستانه در بیشتر مناطق کشور تا هفته آینده از وقوع گرد و خاک در برخی مناطق استان‌های خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان خبر داد.
تداوم هوای گرم در کشور
احد وظیفه اظهار کرد: از امروز (۲۶ تیر) تا شنبه (۲۹ تیر) همچنان الگوی گرم تابستان در سطح کشور حاکم خواهد بود.وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچسستان به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد همچنین در همین مدت با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی عراق و جنوب غرب کشور، وقوع پدیده گرد و خاک در مناطقی از استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (۲۶ تیر) در سواحل دریای خزر بارش باران و فردا (۲۷ تیر) بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز در برخی نقاط واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان قزوین، البرز و تهران رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.به گفته وظیفه در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و برخی نقاط هرمزگان رگبار موقتی باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ تیر) غرب و مرکز خلیج فارس طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود، گفت: فردا ( ۲۷ تیر) آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت با وزش باد شدید همراه خواهد بود. دمای پایتخت در این روز در گرمترین زمان به ۴۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. پس فردا (۲۸ تیر) آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۴۱ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: گرمای هوا