به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۱۸۲۸۶۸

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی شد

گروه ورزشی: انتخابات فدراسیون کشتی صبح امروز(چهارشنبه) برگزار و علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی شد
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کشتی از ساعت 10 صبح امروز با حضور ٧ نامزد و با ریاست محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش آغاز شد.1.سید اصغر آزوره، 2‌.جاسم امیری، 3.حمید بنی تمیم، 4.علی اکبر جیره سرایی بازار کرد، 5.محمدرضا صالحی، 6.عبدالمهدی نصیرزاده، 7. علیرضا دبیر کاندیداهای فدراسیون کشتی بودند.جیره سرایی و جاسم امیری از انتخابات انصراف داد و محمدرضا صالحی نیز در مجمع حاضر نشده بود.درحالیکه خبرنگاران زیادی از رسانه‌های گروهی برای پوشش خبری این مجمع خبرساز در آکادمی حاضر شده بودند، ٢٥ دقیقه بعد از شروع مجمع خبرنگاران اجازه ورود به مجمع را پیدا کردند که در این هنگام آزوره و جاشم امیری برنامه‌های‌شان را اعلام کرده بودند.حمید بنی‌تمیم سومین نامزدی بود که برای اعضای مجمع صحبت کرد و ابتدا در مورد سوابق مدیریتی‌اش توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت: ١٤ سال هست که کار اجرایی انجام می‌دهم. از زمانی که ٣٢ کیلو بودم کشتی را آغاز کردم. عناوین آنچنانی ندارم و در مدت فعالیتم در فدراسیون کشتی عناوین زیادی کسب شد.

وی همچنین در مورد امور مالی فدراسیون در این مدت گفت: ١١ میلیارد گردش مالی داشتیم که بخشی از آن به صورت مازاد از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بیش از هفت میلیارد از اسپانسر و بخش خصوصی تامین شد.بنی‌تمیم در پایان صحبت‌هایش یادآور شد که این توانایی را دارد تا بین خانواده کشتی آشتی برقرار کند.همچنین علیرضا دبیر یکی دیگر از کاندیداها در مجمع گفت: من به زبان کشتی‌گیری حرف می‌‌زنم. کاش امیرخادم و جدیدی هم بودند‌. آنها بزرگ هستند اجازه بدهید آنها هم باشند. همه بچه‌های نظام هستند و ای کاش بودند. اکثر اعضای مجمع بزرگان من هستند و مربی من بودند. با برخی از آنها قهرماتی رو آغاز کردم و به پایان رساندم.وی تاکید کرد: تیم کارشناسی بسیار قوی داشتیم. فدراسیون‌های آمریکا و روسیه را از نظر برنامه ریزی آنالیز کردیم. همه دوست دارند در ورزش کشتی باشند. ورزش کشتی از فدراسیون کشتی بزرگتر است. در جذب اسپانسر و برند کشتی ضعیف بودیم و صدمات زیادی خوردیم. با یک برنامه دقیق 12 ساله می‌توان قهرمان المپیک شد. المپیک 2020 هم مهم است و باید توجه شود اما نمی‌توان از حالا خود را قهرمان 2020 دانست. برنامه ریزی بلند مدت و میان‌مدت لازم است.

دبیر تصریح کرد: ما در حوزه اقتصادی هم با چالش مواجه هستیم. رسول خادم و امیر خادم برای من قابل احترام است و باید مثل دیگر بزرگان مقابل آنها از جا بلند شوم. خواهش می‌کنم حاشیه سازی نکنید. اینکه می‌گویند من این بانک و آن بانک را می‌آورم درست نیست. کشتی درآمد پایدار می‌خواهد. من در مدیریت شهری هم‌چنین تجربه ای دارم. کشتی به درآمد پایدار نیاز دارد. نکته بعدی کاهش نسل کشتی گیر است. سال 76 که در کنار دوستان بودم یک‌میلیون کشتی گیر فعال داشتیم اما الان با 80 میلیون جمعیت در ایران آمار بسیار پایین است. من برخلاف مدیریت قبلی فدراسیون 90 درصد نیرو را در هیئت استانها در نظر خواهم گرفت و جلسات را برگزار می‌کنم. من مدیریت عملیاتی را در دستور کار دارم. اردوی تیم ملی جای آمادگی است و باشگاه جای سازندگی.

ما از طریق انستیتو مدیریت می‌کنیم و نمی‌توان همه چیز را به مربی تیم ملی سپرد. من در فدراسیون نمی‌نشینم و دستور بدهم بلکه خودم و تیمم به استان‌ها می‌رویم و به امور رسیدگی می‌کنیم.عبدالمهدی نصیرزاده نیز بعد از علیرضا دبیر، برخلاف نامزدهای قبلی، بدون پاورپوینت برنامه‌هایش را ارائه کرد و تاکید داشت هیچوقت بودجه کشتی با تعداد مدال‌هایش همخوانی نداشته است. وی نداشتن پشتوانه و عدم توزیع عادلانه بودجه را مشکل کشتی دانست.در مجمع 43 نفر حضور دارند و رئیس آینده فدراسیون کشتی با 22 راس سکاندار کشتی خواهد بود.در دور اول انتخابات علیرضا دبیر 18 رای، نصیرزاده 12 و بنی‌تمیم 11 رای کسب کرد و آزوره نیز 2 رای کسب کرد. در نتیجه دبیر و نصیرزاده به دور دوم راه یافتند.انتخابات در دور دوم برگزار شد و در نهایت علیرضا دبیر با 31 رای به عنوان رئیس فدراسیون کشتی انتخاب شد. نصیرزاده نیز رای 12 کسب کرد.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: علیرضا دبیر