به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۸۲۸۸۲

شناسایی هویت افراد از روی حرکات درون چشم

گروه علمی: روانشناسان از سال‌ها قبل امکان شناخت افراد بر مبنای حرکات جزئی درون چشم‌های آنها را تأیید کرده بودند و حالا همین مساله به مبنایی برای ابداع یک فناوری جدید تشخیص هویت مبدل شده است.
شناسایی هویت افراد از روی حرکات درون چشم
این حرکات جزئی درون چشم در هر فردی در گذر زمان ثابت مانده و مستقل از شیوه نگاه کردن افراد به محیط اطراف است.به بیان دیگر، افراد الگوهای کاملاً متفاوتی برای تکان دادن چشم‌هایشان دارند و این الگوهای منحصر به فرد برای شناسایی هویت افراد مؤثر است.پژوهشگران دانشگاه پستدام در آلمان به تازگی یک سیستم شناسایی بیومتریک منحصر به فرد طراحی کرده اند که با شناسایی و پردازش حرکات جزئی درون چشم هر فرد می‌تواند هویت وی را شناسایی کند. بررسی این موضوع به ابداع یک الگوریتم هوش مصنوعی تازه به نام DeepEyedentification منجر شده که قادر به ردگیری حرکات درون چشم افراد است.

مهم‌ترین مزیت این روش دقت آن در مقایسه با دیگر روش‌های شناسایی هویت است. از سوی دیگر استفاده از روش یادشده به مدت زمان زیادی نیاز ندارد. این در حالی است که شناسایی قطعی هویت افراد از طریق برخی روش‌های مشابه مبتنی بر بررسی چشم گاهی به یک دقیقه زمان نیاز دارد.در روش یادشده از هر حرکت چشم در ثانیه تا هزار فریم عکس گرفته می‌شود و سپس این عکس‌ها با یکدیگر مقایسه شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. میزان خطای این مدل ۱۰ برابر کمتر از نمونه‌های مشابه اعلام شده و برای شناسایی هر فرد از طریق آن به تنها ۱۰۰ ثانیه ضبط حرکات چشم وی در بار اول نیاز است.
مرجع : مهر
برچسب ها: هوش مصنوعی