به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۸۲۸۹۵

علت مرگ زودهنگام مبتلایان به بیماری‌های روان

گروه جامعه: پزشکان و متخصصان سلامت در گزارش جامعی تاکید کردند که ضروری است دولت‌ها و مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی تدابیری را برای جلوگیری از مرگ زود هنگام مبتلایان به بیماری‌های روان اتخاذ کنند.
علت مرگ زودهنگام مبتلایان به بیماری‌های روان
در سراسر جهان مبتلایان به بیماری‌های روان نسبت به عموم مردم 20 سال زودتر جان خود را از دست می‌دهند که ضروری است دولت‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی برای جلوگیری از مرگ و میر زودهنگام آنان اقداماتی را انجام دهند.یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه منچستر در انگلیس گفت: در بررسی نزدیک به 100 مطالعه مشخص شد که بیشتر مبتلایان به بیماری روان به دلیل خودکشی جان خود را از دست نمی‌دهند بلکه ضعف سلامت جسمی علت مرگ زود هنگام آنان است که به میزان قابل توجهی قابل پیشگیری است.  مبتلایان به اختلالات روان دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی از قبیل دیابت و سکته مغزی هستند. به طور مثال در مبتلایان به افسردگی خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت یا چاقی حدود 40 درصد بیشتر از عموم مردم است.

همچنین بیماری‌های روان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های جسمی را افزایش داده و بیماری‌های جسمی خود خطر بیماری‌های روان را تشدید می‌کنند. بعلاوه چاقی یا دیابت خطر ابتلا به بیماری‌های روان را افزایش داده و بالعکس.به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، به گفته محققان گاهی اوقات این تاثیرگذاری به دلیل روش‌های درمانی در بیماری‌های روان است که می‌توانند مشکلات سلامت جسمی را موجب شده یا تشدید کنند. به طور مثال بسیاری از داروهای مورد استفاده در درمان بیماری‌های روان از جمله داروهای افسردگی بر متابولیسم و سلامت قلب تاثیر منفی می‌گذارد.
مرجع : ایسنا